Yaz Düşleri Düş Kışları - Tomris Uyar

Perşembe, Kasım 24, 2016

Yaz Düşleri, Düş Kışları, Tomris Uyar tarafından 1981 yılında basılmıştı. YKY tarafından ise 2005 senesinde ilk baskısı yapılmıştır.

Tomris Uyar tarafından yazılan bu öykü kitabı 84 sayfadır ve dokuz öyküden oluşmaktadır. Sırasıyla Kuskus, Filizkıran Fırtınası, Metal Yorgunluğu, Beyaz Bahçede, Oyun, Bayırdaki Ilgım, Zula, Rus Ruleti ve Kuşluk Rakısı içerisinde yer alan öykülerdir.

Yaz Düşleri, Düş Kışları benim okuduğum ilk Tomris Uyar kitabı oldu. İçerisinde bulunan öykülerin tamamı bende ayrı ayrı yer etmiş olsa da en çok dikkatimi çeken öyküler, Filizkıran Fırtınası, Kuskus ve Metal Yorgunluğu oldu.

Filizkıran Fırtınası fantastik ve masalsı bir öykü olarak çıkıyor karşımıza ancak çok daha fazlasını buluyorsunuz aslında. Kuskus ise kitabın ilk öyküsü olmakla birlikte bir anneanne, çocuk ve konuğun hikayesini anlatıyor. Bir sonu olmaması da dikkat çekiyor. Metal Yorgunluğu Ferdi Bey'in hikayesini anlatıyor. Hikaye özellikle kurgusuyla dikkat çekiyor. Kitapta birbirinden etkileyici altı öykü daha bulunuyor.

Usta yazar Tomris Uyar'a ait bu kitabın içerisinde yer alan öyküleri okumaya karar vermeden önce bu derece beğeneceğini düşünmemiştim. Özellikle yazarın kullandığı dili sevdiğimi söylemeliyim. Okuyucuyu sıkmadan yazılmış olan bu öyküler aynı zamanda şiirsel bir dille yazılmış.

 Özellikle biraz ara vermek ve güzel bir iki saat geçirmek için güzel bir öykü kitabı olduğunu düşünüyorum. Umarım siz de okur benim gibi beğenirsiniz. 😍

Bunlarda İlginizi Çekebilir

12 yorum

  1. Merhaba kitap güneşim, öyküleri severim. Bir çırpıda okunabilecek bir kitaba benziyor. Sizde ne güzel anlatmışsınız alıntılar çok güzel :). Emeğinize sağlık sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) gerçekten bir çırpıda okunabilecek türden. Umarım beğenirsin :)

      Sil
  2. Tomris Uyar'ın anlatımını ben de seviyorum. Öyküleri de daha rahatlıkla okuyorum. İstediğiniz öyküden başlayabiliyorsunuz. Daha kolay ve rahat okuyabiliyorsunuz.
    Tanıtımınız anlaşılır ve netti.Okuma isteği uyanıyor insanda.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiyseniz sevindim :) Ben ilk defa okuyorum yazarı ama bu son olmayacak. Bu güne çoktan okumam gerekirmiş. Çok geç kalmışım :)

      Sil
  3. özellikle "Kuskus" olağanüstüdür... yazınız her zamanki gibi güzel... gözden kaçan üç yazım yanlışını da düzeltirseniz: basılmıştım, değil basılmıştı ya da yayımlanmıştı... aynı zaman da değil, aynı zamanda... sizde değil, siz de... sevgimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Blog yazmayı bırakmalıyım belkide :) hata üzerine hata yapmışım yine. Bu arada uzun süreden sonra tekrar bloğuma yorum yapmışsınız yine. Tekrar teşekkürler :)

      Sil
  4. Tomris Uyar ben de hiç okumadım, ilk fırsatta okumayı düşünüyorum... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. böyle kitaplardan alıntılar yapılmasını çok seviyorum :) ne okuyacağım nasıl bir üslup bulacağımı bilmek bana tam olarak okusam mı okumasam mı ikileminde fikir sahibi yapıyor. teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alıntıları okumayı bende seviyorum. bu nedenle yazıyorum sanırım. :) Yorumun için ben teşekkür ederim.:)

      Sil
  6. Hiç Tomris Uyar okumadım, çok şey mi kaçırdım acaba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de okuduğum ilk Tomris Uyar kitabı. :) Çok şey mi kaçırdın bilemiyorum bir iki kitabını daha okuduktan sonra söyleyebilirim ama:)

      Sil

Facebook

Subscribe