Vazgeçtim Kahraman Tazeoğlu

Pazartesi, Mayıs 02, 2016



''Aşk seni vurabilecek bir silahı, seni vurmayacağına inandığın birine tereddütsüz vermektir''
Vazgeçtim Kahraman Tazeoğlu'nun  uzun bir aradan sonra tekrar okuma fırsatı bulduğum kitabı oldu. En son Söz kitabını okuma fırsatı bulmuştum. Bu kitap sadece altı çizilesi sözlerden oluşan bir kitabıydı. Her sayfasında bir iki cümleden oluşan sözler vardı bir hikaye yoktu yani.

Peki neden Kahraman Tazeoğlu okumuyordum. Biraz ön yargılıydım sanırım. Dolu dolu aşk kokan kitaplara karşı biraz ön yargım var. Hiç okumuyorum diyemem ama özellikle gidip almıyorum. Bu şekilde denk gelirse okuyabiliyorum bazen. Mesela bu kitap kütüphane de karşıma çıktı ve öyle okudum. Sanırım üzerinde uzun uzun düşündüren, yoran ve bir çırpıda bitmeyen veya edebi bir yönü olan kitapları ben daha çok seviyorum. Tarih konulu kitapları, öğretici bir yanı olan kitapları, yani okuduğum kitaplarda aşk olmasa da olur. Hiç okumuyorum diyemem zaten bloguma bakarsanız çok farklı tarzda kitaplar var. Ancak bu tür kitaplar aklımda çok yer etmiyor mesela. Uçup gidiyor kısa bir süre sonra. Ama kimse kitabı beğenmediğimi düşünmesin sevdim ve karşıma çıkarsa tekrar okurum Kahraman Tazeoğlu.

Kitap akıcı ve yalın bir çırpıda bitiyor. Puntolar büyük zaten 163 sayfa. Sanırım bir iki saat de bitirdim. Kitabın yarısına geldiğim de çok fazla olay olmamıştı yani yavaş ilerliyordu. Yarısına geldiğim de sonunun hızlı bir şekilde biteceğini tahmin etmiştim aslın da. Yavaş ilerleyen bu kitap sonra hızlanmaya başladı. Biraz daha uzun olabilirdi gibi geldi bana.
Kahraman Tazeoğlu'nun Vazgeçtim adlı kitabını kısaca anlatmak istiyorum. Kitabın kahramanları Feyza, Koray ve Mehmet.
Mehmet'in babası çok zengin bir adamdır. Yurt dışında büyük bir şirketin sahibidir. Feyza'nın babası ise Mehmet'in babasının hayatını kurtarmıştır. O günden sonra hiç ayrılmamışlardır. Mehmet'in babası ona hep güvenmiş ve hiç yanından ayırmamıştır. Altlı üstü oturmaya başlamışlar ve bütün imkanları ile onları ailesinden biri saymış bütün ihtiyaçlarını da karşılamıştır. Feyza dünyaya geldiğinde Mehmet 10 yaşındadır. Mehmet ve Feyza birlikte kardeş gibi büyümüştür. Hem çok yakın arkadaş, hem sırdaş, hemde kardeştirler. Feyza için Mehmet Mali dir. Ona hep böyle seslenmiştir.
Mehmet büyüdüğünde Almanya'ya babasının işlerini yönetmeye gider. Feyza ise İstanbul'dan Ankara'ya okumak için gitmiştir. Yıllar sonra babasının ölüm haberi ile ülkesine geri döner. Bu süre içinde Feyza çok güzel bir genç kız olmuştur. Mehmet Feyza ya aşık olur ve bir süre sonra ona bunu söylemeye karar verir.
Ancak Feyza Koraya aşıktır. Üniversite de tanışıyorlar. Koray ile tiyatro sayesinde tanışıyorlar. Ele avuca sığmayan, ne yapacağı belli olmayan, göçebe bir hayat yaşayan biri koray. Bir o kadarda birbirleri için yaratılmışlar. Kitabı okurken onları ayrı düşünemeyeceksiniz.
Mehmet ise kendine iyi bir hayat kurmuş. İyi bir aileden gelen, her şeyi olan bir adam. Etrafındaki insanlar Feyza için en iyi kararın Mehmet olduğunu düşünürken, onsun yaşayamayacağını düşündüğü korayı seçiyor.


''Git demiştin giderken; keşke git demek kadar kısa sürse gidebilmek. Sesinde bir çığlık vardı bunu söylerken; sessizliğinde bile kendini ele veren... Gözlerinde, 'böyle bitmemeliydi' yazıyordu ama sen gidiyordun. Gittin... Beni hiç dinlemedin...''

Sonra öyle bir şey oluyor ki yolunda giden her şey tepetaklak oluyor.
Benden bu kadar, sonunu söylemek istemiyorum.


''İnsan bir den bire mi kaybeder, birdenbire mi acıyla tanışır ve acı birdenbire mi umutsuzluğa bulanır?''
Kahraman Tazeoğlu'nun Söz ve Başka adlı kitablarına buradan ulaşabilirsiniz.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

8 yorum

  1. Sözlerini alıntılar halinde bilirim ... Okumadım hiç kitabını ...
    Aşk kitapları güzeldir ama boğucu olana katlanamıyorum ... Bunların içinde var bir kaç tane bende de....
    Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Aynı fikirdeyiz o zaman. Arada bir okuyabilirim. :) Çok tercihim değil.

      Sil
  2. o ön yargı bende de var kitap güneşim! hala uzak duruyorum :)
    Yorumun güzeldi, kitap hakkında bilgi edinmiş oldum, teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yorumun için teşekkür ederim. Çoğu zaman bende uzak duruyorum. Dediğim gibi özellikle almıyorum ama böyle denk gelirse okuyorum işte :)

      Sil
  3. yorumunuzdan da kitabın konusunda da anladığımız gibi biz kadınlar huzuru değilde nedense zoru seçiyoruz yorulunca da pişmanlıklar pişmanlıklar :)ağzınıza elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Sanırım öyleyiz. Kalbimizin sesini dinlemeyi daha çok seviyoruz :)

      Sil
  4. bir-iki kitabını okuyup bana göre olmadığına kanaat getirdiğim yazar kendisi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir iki kitabını daha okuyup bu kararı verebilirim sanırım :D

      Sil

Google+ Followers

Facebook

Subscribe