Nejat İşler - Gerçek Hesap Bu!

Salı, Kasım 15, 2016


Nejat İşler oyunculuğu ve çalıştığı başarılı işlerle herkesin tanıdığı bir isim. Oyunculuğu ve oynadığı dizilerle tanımayanlar da sosyal medyadaki ünüyle tanıyorlardır onu. Aslında Nejat İşler sosyal medyada tanınıyor olmak için hiç bir şey yapmıyordur eminim. Ancak onun yerine, onun için bir şeyler yapanlar çok. Demek istiyorum ki onun fotoğrafını kullanıp, altını aforizmalarla dolduran hiç azımsanmayacak bir kesim var. Kendisine ait olanlarda yok değil tabi ki. Bu durum kontrolden çıkmış gibi. Böyle bir başarıyı istese yakalayamazdı. Bununla ilgili diyor ki.
''aforizma tarihindeki bütün laflar bana mal edilince, geçer akçe bir lavuk olmuşum.''

Nejat işler kitabında anılarını paylaşıyor. İsminin hikayesiyle başlıyor, dedesiyle birlikte geçirdiği günleri anlatıyor, sünnet anıları, 12 Eylül olayları, geçirdiği hastalıklar, okul hayatı, tek sevgilim Fenerbahçe diyor. Doktor dediği arkadaşı kitabın en eğlenceli bölümlerinden biri olabilir. Günlük lensle bir ay yaşayan bir arkadaş bu aslında, hiç bir şey göremiyor. Ama pek şikayetçi de değil gibi. Her erkeğin anlatmak için can attığı askerlik anıları da olmazsa olmaz tabi. Tezgah anıları ve ilk iş denemeleri de kitapta önemli bir yere sahip. Korsan CD kopyaladığından falan bahsediyor. Ama o herkesin kopyaladığı şeyleri kopyalamıyor. Gümüşlükte nasıl yaşamaya başladığını ve sonra nasıl yerleştiğini anlatıyor. Takım başkanlığından da bahsetmese olmaz tabi. Oyunculuğa nasıl başladığını, çektiği dizi ve film anılarından bahsediyor. Bir de babasıyla ilgili İşçisin Sen İşçi Kal anısını unutmamak lazım.

Nejat İşler sosyal medyada yer alan aforizmalar ününden çok memnun gözükmese de kitapta aforizmalar yok değil. Her anısının sonra bir tane yer alıyor. Aynı zaman da çocukluk, gençlik ve yakın zamana ait fotoğrafları da yer alıyor.
Kitap gelirlerinin tamamının Gümüşlük Spor'un geliştirilmesi için kullanılacağına kitapta da yer veriliyor. Gerçek Hesap Bu! Can yayınları tarafından 184 sayfa olarak, benim beğendiğim, güzel bir kapak tasarımıyla çıkartılıyor.

Ben kitabı keyifle okudum. Almaya karar verdiğimde bu derece akıcı bir kitapla karşılaşacağımı bilmiyordum. Sadece bir gecede bitireceğimi ise hiç düşünmüyordum. Anılarının kısa tutulduğunu ve merak edilenlerden çok ayrıntılı bahsedilmediğini düşünenlerde var ancak benim için yeterli ve olması gerektiği gibiydi. Nejat İşler hayatıyla ilgili önemli olayları abartmadan, dürüstçe, olabildiğince yalın ve sade anlattığını düşünüyorum. Kitabı okuduktan sonra aslında hakkında hiç bir şey bilmediğimi fark ettim. Böyle ilginç bir hayatla karşılaşacağımı tahmin etmiyordum.
 

Bunlarda İlginizi Çekebilir

7 yorum

  1. çok güzel kitaptı okurken bitmesin istemiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende nasıl bittiğini anlamadım. :)gerçekten güzel kitap.

      Sil
  2. Şahaneydi hiç bitmesin istedim bu kitabın. Çok da severim zaten Nejat İşleri ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bitmesin istedim :) Hiç sıkılmadan okudum :) Hayattı hakkında hiç bir bilgim yoktu aslında :)

      Sil
  3. Benim de sıradaki kitaplarımdan biri, merakla okumayı bekliyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman okuduktan sonraki yorumunu bekliyor olacağım :)

      Sil
  4. okumadım duymadım ama içi hoşmuş belli :)

    YanıtlaSil

Facebook

Subscribe