Kitaplığınızda bulunması gereken kitaplardan Simyacı

Salı, Ocak 24, 2017

Simyacı uzun süredir çok okunananlar arasında yer alan kitaplardan. Poulo Coelho tarafından 1988 yılında yazılan ve üçüncü kitabı olan Simyacı, ülkemizde olduğu gibi dünyada da en çok okunan eserlerden.
Masalsı hikayesi ile dikkat çekmekle birlikte verdiği mesajlarla da dünya klasikleri arasında yer almayı hak ettiğini düşünüyorum.
Simyacı, Can yayınlarından çıkan bir roman ve 188 sayfa. Çevirisi Özdemir İnce tarafından yapılan kitabın benim elimdeki basımı 137.basım.

SİMYACI KONUSU
Romanda Endülüslü çoban Santiago'nun hikayesi anlatılıyor. Santiago yeni yerler keşfetmeyi ve gezmeyi seven, sırf bu nedenle papaz olmaktan vazgeçerek çoban olmaya karar veren biridir. Çobanlık yaptığı süre içerisinde de çok şey öğrenmiş ve yeni yerler görmüştür. Bir gün Mısır Pramitlerin de bir hazine olduğuna dair bir rüya görür. Aynı rüyayı tekrar gördükten sonra bir falcıya giderek rüyasını yorumlamasını ister. Falcı Mısır Pramitlerine giderek hazineyi bulması gerektiğini söyler. Santiago falcının söylediklerini inandırıcı bulmaz ancak tam bu sırada kendisinin kral olduğunu söyleyen bir adam da aynı şeyleri söyleyince koyunlarının tamamını satarak İspanya'dan Mısır'a gitmek için yola çıkar.

Çıktığı yolda ilk olarak bir hırsızla karşılaşır ve tüm parasını kaptırır. Sonra Kristal satan bir tüccarın yanında çalışmaya başlar ve kısa sürede kaybettiğinden çok daha fazlasını kazanır. İngiliz bir gezginle tanışır ve birlikte Mısır'a gitmek için yola çıkarlar. Sonrasında çöl de geçen aylar, savaşlar ve simyacı ile tanışması konu edilir. Hazinesi olarak görebileceği bir çöl kızına aşık olur. Onun yanında kalmayı ve burada çobanlık yapmayı dahi düşünür. Ancak Simyacı ile yola devam etmeye karar verir. Günleri çölde geçer. Bir yandan ise savaşlar devam etmektedir.

BENİM YORUMUM
Paulo Coelho tarafından yazılan Simyacı akıcı, sade ve etkileyici bir dile sahip. Süslü bir anlatıma başvurulmamakla birlikte rüzgarla, güneşle konuşulması gibi betimlemelere yer verilmiş. İnanç, evren, aşk, iç hesaplaşmalar gibi konulara vurgu yapan roman klavuzluk yapabilecek niteliğe sahip eserlerden. Özellikle verilen mesajlar göz önüne alındığında etkilenmemek mümkün değil. Bu nedenle bu romanı ölmeden önce okumanız gereken kitaplar arasına almalısınız.

Hikayenin Mevlana'nın Mesnevi'sinin bir bölümünden etkilenerek kaleme alındığı da bilinmekte. Belki de bu küçük ayrıntı kitabı bir an önce okumak istememin nedenlerinden biri. Hikayenin okuyucuya ilham ve cesaret verebilecek bir anlatıma sahip olduğunu düşünüyorum. Hikaye tüm kültürlere hitap edebilir nitelikte olaylar Müslüman topraklarda geçiyor. Ancak Tevrat ve İncil'den bölümlere de yer veriliyor. Buda dünyada böylesine bir ilgi görmesinin nedenlerinden biri olabilir diye düşünüyorum.
''Simyacı'yı okumak, herkes daha uykudayken şafak vakti uyanıp güneşin doğuşunu izlemeye benziyor.''

Bunlarda İlginizi Çekebilir

28 yorum

  1. her kitaplıkta olması gereken ve okunması gereken kitaplardan bence de.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle Emine Öztürk. :) Tavsiye edilir :)

      Sil
  2. Evde ki kitaplığımda duruyor halen okuyacağım inşallah :) Sevgiler ...

    YanıtlaSil
  3. Güzel bir kitap gerçekten. Mevlana'nın Mesnevi'sinden etkilendiğini bilmiyordum sayende öğrendim, hem şaşırdım hem hoşuma gitti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende kitabı okuduktan sonra öğrendim :) ve çok şaşırdım. :)

      Sil
  4. Yıllar yıllar önce okuduğum bir kitap. Paulo Coelho'nun okumadığım bir iki kitabı kaldı sanırım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitap tekrar tekrar okunur :) Ben ise çok geç okumuşum ama yazarın diğer kitaplarını da okumak istiyorum :)

      Sil
  5. Kitabı çok sevmiştim. Esin kaynağını duyunca iki kat sevmiş oldum. Bilgilendirici yazıydı. Ellerinize sağlık efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Beğenmenize sevindim :) Beni de etkileyen bir ayrıntıydı Mevlana dan etkilenmiş olması. sevgiler.

      Sil
  6. Okunacak listem o kadar kabardı ki. Bu kitabı da hep görürdüm ama hiç okumaya fırsatım olmadı :) mutlaka listeye ekleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk fırsatta okumanı tavsiye ederim ☺ ben çok severek okudum 😊

      Sil
  7. eveeet güzel kitaaap bi de hermann hesse sidarta oku bak o daha iyiiii konu aynı ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman severim kesin :) En kısa zamanda okuyacağım deep :)

      Sil
  8. Yıllar önce okumuştum tekrar okuma vaktim geldi de geçiyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zaman da tekrar okumalısın :) Bende yakın zaman da tekrar okumayı düşünüyorum.

      Sil
  9. Okuduğum sevdiğim bir kitap :) Baya uzun bir zaman önceydi ama Şimdi senden de okuyunca bilgiler pekişti :) Teşekkür ederim :) Güneş....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Mayıs Yağmuru :) Bende çok severek okudum. Okumakta biraz geç kalsam da :)

      Sil
  10. Severek okuduğum kitaplarda bir arkadaşa vermiştim hala getirmedi sanki bir parçam yok gibi senin yazıyı görünce yüreğim sızlandı yine :( sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence istemeyi dene :) ben olsam yüzsüzlük yapar isterdim. :) Çünkü sevdiğim bir kitap geri gelmeyince bende çok üzülüyorum :)

      Sil
  11. Kitaplıkta duruyor da henüz okuyamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk fırsatta okumalısın :) Ben çok sevdim. Bakalım sende sevecek misin :)

      Sil
  12. Selam.
    Ritüel gibi iki sene de bir falan okurum. Yazar en sevdiğim yazarlar arasında.
    Özellikle Beşinci Dağ kitabı da favorimdir.
    Güzel bir gün olsun bugün.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simyacı çok fazla kişi için özel kitaplardan. Bende tekrar tekrar okuyacağım gibi duruyor :):) Yorumun için teşekkür ederim.
      Sevgiler.

      Sil
  13. Çok güzel yorumlamışsın kitabı, benim de favorilerim arasındadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir çok kişinin favorileri arasında galiba :) Benim için de öyle oldu :)

      Sil
  14. Simyacı'yı ben de sevmiştim ama başkasından ödünç alıp okumuştum. Kitaplığıma bir tane alıp, tekrar okumalıyım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel olur bence de :) Neden olmasın :) Simyacı kitaplığında olsun :)

      Sil

Facebook

Subscribe