Eyvallah - Hikmet Anıl Öztekin - Kitap Yorumu

Perşembe, Aralık 03, 2015


YAZAR: Hikmet Anıl Öztekin

YAYIN EVİ:Yakamoz

SAYFA SAYISI:221

Hikmet Anıl Öztekin tarafından kaleme alınan Eyvallah çıkalı uzun zaman olmasına rağmen yeni fırsat bulup da okuyabildiğim bir kitap.
Yazarın ilk kitapları Elif gibi Sevmek 1 ve 2 gül kokuyordu ve bu durum çok beğenilmişti. Yazarın son kitabı Eyvallah ise fesleğen kokuyor. Neden fesleğen koktuğunu ise kitabı okurken çok iyi anlıyorsunuz zaten. Kitabın kapağını kaldırdığınız anda bu kokuyu hissediyor ve sizi dünyasına almasına izin veriyorsunuz. Ayrıca kitabın kapak tasarımı da çok iyi ve iç sayfaları da çok kaliteli.
Kitap da ismi geçmeyen bir gencin hikayesini anlatıyor.Bu genç İstanbul da yaşıyor ve dışarıdan bakıldığında çok sıradan biri olduğu izlenimini veriyor. Zamanının çoğu kitap okuyarak ve deneme yazarak geçiyor.
Fesleğen kokulu sevdam diye bahsettiği sevgilisinin kendisini terk etmesi üzerine yazmaya başlıyor.
Ramazan ayının da gelmesiyle ilahi aşkla tanışan yazar sevdasını imanıyla, dualarıyla birlikte geçen her gününü sevdiğine olan sevgisini, özlemini, hüznünü yazılara dökerek geçiriyor.
Başına gelen her olayı, iyi yada kötü her durumu, sevdiğinin onu terk etmesini bile eyvallah deyip Allah' dan geldiğini düşünüp yoluna devam ediyor.

Sade ve akıcı bir dil kullanmış Hikmet Anıl Öztekin. Denememi okuyorsunuz yoksa bir şiir kitabımı bilemiyorsunuz. Yazarın neredeyse her sayfaya sığdırdığı eyvallah ve fesleğen kokulu yar kelimeleri bile sizi rahatsız etmiyor.
İnsana çok fazla bilgi veriyor bu kitap. Örnekler, hikayeler ve  bir çok bilgi var bu kitap da.
Ayrıca Hikmet Anıl Öztekin bu kitabı ile okurları ile dertleşmeyi onlara ulaşmayı amaçlamış. Yazar kitabın arka sayfasında söyle diyor.
Biraz yağmurun, biraz da hüznü düştüğü gecelerde bu kitabı okurken şunu hissedeceksiniz;
''Hala dertleşebilecek birileri varmış bir yerlerde...''

Bir önceki kitap yorumum olan 18 Saat Ertürk Akşun kitap yorumuma buradan ulaşabilirsiniz.



Bunlarda İlginizi Çekebilir

10 yorum

  1. Bu kitaba karşı çok önyargılıyım nedense bana buram buram romantik islam kokuyo gibi geliyor ve uzak duruyorum ama sen beğenmişsin galiba, tekrar gözden geçirebilirim hislerimi ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklı olabilirsin. İslam bu kitapta çok fazla ama bunun yanında daha bir çok iyi şeyden de bahsediyor. :-) O yüzden okumanı tavsiye edebilirim.

      Sil
  2. Tasavvufa yakın kitapları daha çok okumuşumdur ama bunda biraz hikaye, baş kahramanlarda var, şuan elimdekiler bitirirsem bir okumak isterim ;) Teşekkürler güzel paylaşım için! Sevgşlerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumanı tavsiye ederim. Ben teşekkür ederim :-)

      Sil
  3. O genç kendisiymiş.İlk iki kitabındakide kendi.Nerden biliyosun diyorsanız blogumdaki Elif Gibi Nasıl SeVilir? Yazısını okuyabilirsiniz
    Http://kelimelertukenmez.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu bilmiyordum yazını okucam teşekkürler :-)

      Sil
  4. iyi yazar bu yaa severim ama kitabını okumadım orda burda yazılarını okudum :)

    YanıtlaSil
  5. Kendisiyle tanışma fırsatım da olmuştu. İnsanlığı da kalemi kadar güzel. Ve Eyvallah kitabı için birçok yorum okumuştum, seninki hayli tarafsız ve yermeden yapılan bir yorum. Kalemine sağlık. Bu arada blogun da çok güzel. Bir sürü kitap yorumunu okudum. Buna yorum yapmak istedim. Sevgiler 💙💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim. :) Yorumun için de teşekkür ederim. Kendisiyle tanışma fırsatı daha önce bulamadım ancak tanışmak istediğim yazarlardan biri :)

      Sil
  6. Hallo, interesting blog, keep it up)
    Greetings from Russia
    http://max-aschmann-park.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Facebook

Subscribe