Hayatın Işıkları Yanınca

Cumartesi, Aralık 03, 2016

Blogumda daha öncesinde Serdar Özkan'a ait üç kitabına yer vermiştim. Hayatın Işıkları Yanınca okuduğum dördünce kitabı oldu. Okuduğum kitaplarının tamamında kararsız kaldığımı söylemeliyim. Sevmedim diyemem. Tuhaf bir şekilde beni kendisine çekti kitapları. Bu üç kitabına da blogum da yer verdiğimde iyi ve kötü bir çok yorum aldım ancak bir çok kişi eserlerinin söylendiği kadar iyi olmadığını düşünüyor. En azından bana gelen yorumlar bu şekilde oldu. O yorumları okuduğumda hak veriyor olsam da. Ben seviyorum Serdar Özkan kitaplarını.



Söylendiği kadar kötü olduğunu düşünmüyorum. Bununla birlikte mükemmel de diyemem. Yani söylendiği kadar. Tam aradayım. Belki bu nedenle okumaya devam ediyorum. Doğrusu sürekli olarak karşıma çıkıyor kitapları ve birde bakıyorum okumaya başlamışım.

Hayatın Işıkları Yanınca bir çocukla, bir yunusun dostlukları etrafında dönüyor. İlk olarak yaşlı bir adamın sokakta, çocuklara anlattığı hikaye ile başlıyor kitap. Sonrasında ölümsüzlerin hikayesini öğreniyoruz. Ölüm Meleği ile karşılaşmalarını. Mutluluk, Güzellik, Zenginlik, Güç ve Akıl onlardan sadece bir kaçı. Kitap da adı geçen karakterlerin tamamı masalsı, olağan üstü karakterler.

Bu Serdar Özkan kitabını ayrıntılı bir şekilde anlatmayı düşünmüyorum. Onun kitaplarını okuyan her okuyucu onun tarzını az çok biliyordur. Yazar bana göre hayal gücünü sonuna kadar kullanıyor. Hayal ettiklerini öyle bir dille yazıyor ki bazen gerçekte öyle bir dünya olduğuna inandırıyor.

Serdar Özkan kitapları büyüklere masal tadında. Her kitabı masalsı bir anlatıma sahip ve biraz efsanevi, biraz da felsefi. Yazarın bu tarzıyla birlikte sürekli kendisini tekrarladığını düşünebilirsiniz. Bu düşünce biraz bana polisiye tarzında kitaplar yazan bir yazara neden sürekli bu tarzda kitaplar yazdığını sormak gibi geliyor. Anlatabildim mi bilemiyorum. Yani diyorum ki adam büyüklere masal yazmayı seviyor.

Hayatın Işıkları Yanınca, Altın Kitaplar tarafından çıkartılmış, 205 sayfalık bir kitap. Öncesinde blogum da yer verdiğim Kayıp Gül, Kayıp Gül2 ve Aşkın Resmi kitaplarına burada ulaşabilirsiniz.


Bunlarda İlginizi Çekebilir

12 yorum

  1. Bu kitabı bir arkadaşımdan almıştım fakat hiç okuyacak zaman bulamadım. Sende bazı yerlere değinince merak ettim içinde başka neler olduğunu en kısa zamanda okuyacağım... Paylaşım için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı beğenecek misin şimdiden merak ediyorum o zaman :) Yorumunu bekliyorum. :)

      Sil
    2. Okuduğum zaman mutlaka bloğumda paylaşacağım :) Bu arada bloğunu takipteyim. Benim bloğu takibe alıp ziyaretçi defterimize bir not bırakırsanız sevinirim. :)

      Sil
  2. Merhaba ben de 2 kitabını okudum gerçekten bir şekilde insanı çekiyor kitapları sevgiler

    YanıtlaSil
  3. İlk kitap bana hediye gelmişti o vesileyle okudum. Fena değildi ama ben de yazarın çok abartıldığını düşündüm, diğer kitaplara da devam etmedim o yüzden:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. yaa ben de kitaplarını okuyorum akıcı gidiyooo ama bi gariplik hissediyom yaaa. seviyom ama nasıl desem sanki belli bir formülde yazıyomuş gibi hissediyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bazen bu hisse kapılıyorum sanırım. Kendini tekrarladığını tam olarak düşünmüyorum ama benzerlikler var evet :)

      Sil
  5. Ben hiç okumadım kitaplarını:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ben de hic okumadim. Ama bende de bi sorun var gunescigim insanlarin sevemedigi yazarlari seviyorum :) bu yazari da sevebilecegimi dusundum anlatimindan 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman Serdar Özkan kitaplarını kaçırma oku derim :) Bakalım sende beğenecekmisin :)

      Sil

Facebook

Subscribe