5 Sevgi Dili

Salı, Aralık 06, 2016

5 Sevgi Dili bir arkadaşımın bana okumam için verdiği bir kitaptı. Arkadaşım her fırsatta bana bu kitabı çok sevdiğini söylüyor.  Böylesine çok sevdiği için benim de her geçen gün merakımın artmasına neden oluyordu. Bende ilk fırsatta kitabı okuma fırsatı bulmuş oldum böylece.

Öncelikle 5 Sevgi Dili bir kişisel gelişim kitabı tarzında. İsmine bakıldığı zaman anlaşılıyor olmalı. Ben ise kişisel gelişim kitaplarından hiç hoşlanmayan biriyim. Kişisel gelişim kitabı okuyorsam sayfaları atlayarak zor bitirim o kitabı. 5 Sevgi Dili de benim sayfaları atlayarak bitirdiğim bir kitap oldu. Ancak bu kitabın kötü olduğu anlamına gelmemeli. Tek sorun benim kişisel gelişim kitaplarından hoşlanmamam ve birine değil, hepsine aynı muameleyi yapıyor olmam.

5 Sevgi Dili içinde çok güzel tespitlerin ve ifadelerin olduğu bir kitap. Aslında hepimizin bildiği veya bildiğini zannettiği bir ifade olan sevgiyi konu ediyor. Dr.Chapman tarafından yazılan kitap, sevgi dillerini 5 başlık altında topluyor. Yazar bu kitapta sevgi dili ve sevdiğiniz kişiye olan davranışların düzeltildiği taktirde ilişkilerin iyi yönde nasıl değişeceğini anlatıyor. Kitabın yazarı Amerika da uzun yıllardır evlilik danışmanlığı yapıyor. Aynı zaman da dünyanın bir çok yerine gidiyor ve araştırmalar yapıyor. Bu süre boyunca aslında insanların 5 farklı şekilde sevgilerini ifade ettiklerini anlıyor.

Çiftlerin sevgi dillerini birbirinden farklı ise ve birbirlerini anlamıyorlarsa ilişkiler çıkmaza sürükleniyor ve evlilikler son buluyor. 5 Sevgi Dili bu sorunları çözmenize yardımcı olmayı amaçlayan bir kitap. İnsanlar sevgilerini farklı yollarla ifade edebilirler ve bazen onları anlamak imkansız gibi gelebilir. Yazara göre özellikle ikili ilişkilerde kişiler sevgiyi çok farklı şekillerde ifade ediyorlar. Yazar da bu ifadelerden 5 sevgi dilini belirliyor.

1-Onay Sözleri
2-Nitelikli Beraberlik
3-Armağan Alma
3-Hizmet Davranışları
4-Fiziksel Temas

Hiç kuşkusuz herkes için sevginin anlamı karşındaki kişiyi mutlu etmek ve mutlu etmek için elinden geleni yapmaktır. Ancak kişileri neyin mutlu edeceğini anlayabilmek zaman isteyen bir iştir. Tamda böyle bir durumda rahatlıkla okunabilecek bir kitap.
Kitap da gerçek hikayelere yer verilmiş olması ve birçok çiftin aslında başına gelen şeylerin anlatılması hiç sıkılmadan belki de sizin de başınıza gelen olayları çözümlemenize olanak veriyor. Kitap ilk olarak evliliğin tanımını yaparak başlıyor, sonrasında ise 5 farklı Sevgi Dilini hikayelerle anlatarak devam ediyor.

5 Sevgi Dili benim bildiğim kadarıyla yeni basımları yapılmayan bir kitaptı. Ancak Koridor Yayıncılık tarafından yapılıyormuş. Bu nedenle kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz diye düşünüyorum.

Söylediğim gibi ben kişisel gelişim kitaplarını seven veya okuyabilen biri değilim. Üstelik kesinlikle satın da almam ve kütüphanemde de yok denecek kadar azdır kişisel gelişim kitapları. Sadece sevdiğim arkadaşlarım okumam için ısrar ederlerse belki okumayı tercih edebilirim. 😂 Siz bu tarz kitaplardan hoşlanıyorsanız. Kesinlikle öneriyorum. Mutlaka okuyun.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

10 yorum

  1. Ben de hiç okumam ama bu aralar ihtiyacım olduğunu hissediyorum. Aklımda bulunduracağım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bakalım okuduktan sonra senin yorumun nasıl olacak :) Umarım beğenirsin :)

      Sil
  2. Kitabı çok sevmiştim ben de, aslında ilişkilerde kişilerin hangi sevgi diline önem verdiklerini anlayıp ona göre davranmak sorunların çözümünde etkili olabilir diye düşünüyorum, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarzdan hoşlananların mutlaka seveceği bir kitap :) Özellikle ilişkiler hakkında çok yardımcı olacağına eminim bende :)

      Sil
  3. Ben severim bu tarz kitaplar okumayı... Bulursam okuyayım... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. kişisel gelişim bazen , gelişemeyerek okunmaya mahkum oluyor , kişisel tercihlerle alakalı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım öyle :) Sevenlere lafım yok ama benim gibi sevmeyerek okuyorsanız bir faydasını da göremezsiniz :) Sanırım :)

      Sil
  5. Bak bu okuyup beğendiklerimden, Günümüzde okuyup yaşamımıza geçirmemiz gereken
    bilgiler var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yaşamımızda yardımcı olacak bir kitap:) Çevrenizmizde insanlarla olan iletişime mutlaka destek olacaktır :) Özellikle kişisel gelişim kitaplarını sevenler çok daha fazla severek okur eminim :)

      Sil

Facebook

Subscribe