Uykulu Kuytu Söylencesi

Pazar, Aralık 02, 2018

İthaki Yayınlarının Karanlık Kitaplık derlemesinden daha öncede bahsetmiştim. Hayran kaldığım bu seriye başlangıç olarak Yüce Tanrı Pan ve Uykulu Kuytu Söylencesi adlı kitapları alarak başladım ve Yüce Tanrı Pan daha önce blogumda yer verdiğim kitaplardandı. 

Amerika'nın ilk gotik yazarlarından Washıngton Irvıng 'in öykü kitabı Uykulu Kuytu Söylencesi ise derlemenin 2'inci kitabı ve toplamda 7 öyküden oluşuyor. Bunlar; Uykulu Koytu Söylencesi, Rip Van Winkle, Lanetli Ev, Şeytan İle Tom Walker, Hortlak Damat, Alman Öğrencinin Serüveni, Gibbet Adası'ndan Gelen Konuklar.

Yazarın en ünlü öyküsü olarak bilenen ve kitaba ismini de veren Uykulu Kuytu Söylencesi adlı öykü ise filmlerden, dizilerden hatta bazı kitaplardan hatırladığımız Başsız Süvari efsanesinin hikayesi ve içlerinde kesinlikle en güzel ve en uzun olanı. Tek tek tüm öykülerden bahsetmeyi düşünmüyorum ancak hikayelerin genelinde yazarın üslubunu sevdiğimi söylemeliyim. Ancak korku türündeki öykülerin genelinde olan o karanlık hava olsa da korkuyla gelen gerginlik hali falan beklemeyin.

 Bu tür korku-gerilim, fantastik türündeki öykülerde akla mantığa sığmayan sonlar hep vardır ve bu son size doğal gelir, Uykulu Kuytu Söylencesi ise bu olayları mantıklı bir şekilde gerçekçi sebeplerle hikayelerin sonlarında aktarıyor. Kısacası doğaüstü gibi gözüken olayların mantığını aktarıyor okuyucuya. Bu durum bazılarınızın hoşuna gitmeyebilir  ve biraz hayal kırıklığı yaratacaktır.  

Korku-gerilim ve fantastik türünü sevenlere önerebilirim. Yüce Tanrı Pan ile beklentimi baya yüksek tuttuğumu ise söylemiştim. Derlemenin diğer kitaplarını okumadığım için diğerleriyle ilgili bir şey söyleyemem ama bu iki kitabı karşılaştırmam gerekirse Yüce Tanrı Pan bu öykü kitabına göre çok daha yukarılarda kaldı benim için. Derlemenin diğer kitaplarını da okumayı düşünüyorum. Aralarında çok merak ettiğim ve en kısa zamanda okumak istediğim yığınla eser var. Bu aralar İthaki Yayınlarının Karanlık Kitaplık derlemesini ve BilimKurgu Klasiklerini bol bol göreceksiniz buralarda. 

Yeni bir kitapta görüşmek üzere...

Bunlarda İlginizi Çekebilir

12 yorum

  1. Bu tarz pek okumadığım türlerden.... Ama şans vermeye değer...

    YanıtlaSil
  2. Harika tanıtım olmuş.Kaleminize yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Korku serisi bana göre değil de İthaki'nin bilimkurgu serisi ilgimi çekmişti ama bir türlü istediğim kitabı bulamadım bakalım kısmet:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilimkurgu serisi de çok iyi :)) şu anda o seriden bir kitap okuyorum hatta :))

      Sil
  4. Korku gerilim severim ama roman gibi değil sanırım. Pek sarmadı. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. Evet roman gibi değil ama bence bayaa iyiydi :))

    YanıtlaSil
  6. inanmıyorum... bu seriden şimdi haberim oldu... harika bir seri, çok merak ettim, teşekkür ederim paylaşımınza, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyleyse bir yerinden başlamalasın :) Benim de ilk Antalya kitap fuarında gezerken haberim olmuştu. İlk bunlarla başladım ama devamı gelecek :))

      Sil
  7. ilginç, okuycam bunları, rip winkle ı okumuştum yaaa güzel bişiydi, ama ingilizce okuduydum, ithakinin bu serisini duymadım, karanlık işler yanii güzel, başsız süvari de iyi evet, bir efsane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep benim beklediğimden çok daha iyi bir seriydi :)) Devamında ise okumak istediğim çok kitap oluştu bu seriden :))

      Sil

Facebook

Subscribe