Beyoğlu'nun en güzel abisi - Ahmet Ümit - Kitap Yorumu

Perşembe, Ekim 29, 2015


YAZAR: AHMET ÜMİT

SAYFA SAYISI: 418

YAYINEVİ: EVEREST YAYINLARI

Roman Engin Akça adındaki birinin yılbaşı gecesi öldürülmesi ile başlıyor. Nevzat Baş komiser ve Ali komiserin yılbaşı gecesinin olaysız geçmesini dilerken Tarlabaşı'nda gerçekleşen bu cinayeti birbirinin üzerine atan zanlıların arasında buluyorlar kendilerini.
Engin Akçanın cesedi Tarlabaşı'nda bir Kulübün önünde bulunuyor. Bunun üzerine Nevzat kulübün sahibi olan Barbut İhsandan şüpheleniyor. Barbut İhsanın Engin ve patronu Kara Nizam ile arasının kötü olduğunu bilmeyende yok. Ancak Barbut İhsan kendisine suç atmak için kulübünün önünde bu cinayetin işlendiğini savunmakta. Bu mafya babalarında ne yok ki adam öldürmek, gasp, uyuşturucu, silah bulundurma.
 Barbut İhsan, Engin ve Kara Nizam arasındaki anlaşmazlığın asıl sebebi ise Çilem adındaki kadındır.
Nevzat, Ali  ve Zeynep gerçek katilin peşinde koşarken aynı zamanda Tarlabaşı'nın acı tarihiyle de yüzleştiriyor sizi.
Romanda olay Tarlabaşı'nda geçince bir çok farklı karakterle bir çok toplumsal olayın içinde buluyorsunuz kendinizi tinercisinden, mafyacısına, bedenini satarak para kazananından, kumarcısına kadar bir çok farklı karakter.

Kentsel dönüşüm adı altındaki yıkımlardan, yıkılan tarihi binalardan ve bunlardan rant elde etmek isteğenlerede değiniliyor. Tarlabaşı'nın tarihten bu güne nasıl geldiğinden söz ediyor.
Gezi olaylarını da romanın genelinde hissedebiliyorsunuz.Gezi parkına katılan direnişçilerden, polislerden ve aralarında geçenlere de değinilmiş. Özellikle tinerci çocukların azından gezi olaylarını dinlemek benim için farklıydı.

Benim için kitabın konusu yani beni en çok etkileyen kısımlar sosyal sorunların, olayların anlatıldığı kısımlardı.
Bir çok iyi ve kötü yorumların yapıldığı bir diğer konuda romanda Ahmet Ümit in kendinden bahsetmesi. Açıkçası kendisinden tuhaf bir yazar diye bahsetmesini ben sevdim. Romanda kendisinden çok fazla bahsetmiş olsaydı bu  rahatsız edici olabilirdi ama her şey dozundaydı.
Ahmet Ümit ve Baş komiser Nevzatı çok sevdiğim için Beyoğlu'nun en güzel abisini de çok severek okudum. Ancak Ahmet Ümit in hiç bir kitabını okumadıysanız okumanız gereken ilk kitabı bu değil diye düşünüyorum.

Benim sırasıyla okuduğum kitapları İstanbul Hatırası Bab-ı Esrar, Kar Kokusu Kavim Aşk Köpekliktir ve Beyoğlu'nun en güzel abisi idi. En son okuduğum Ahmet Ümit romanının yorumunu yapmak istedim.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

21 yorum

  1. Ahmet Ümit i hiç okumamıştım ve ilk okuduğum kitabı oldu. Ben çok sevemedim kitabı, belki bu yüzden :)
    İstanbul Hatırası' nı pek çok arkadaşım önermişti. Elime geçerse onu okuyayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyeğlu'nun en güzel abisi Ahmet Ümit in en son çıkan kitabıdır. Bu romanı okumadan önce bir iki kitabını okumuş olsaydınız bence kesinlikle beğenirdiniz. İstanbul Hatırası benim en sevdiğim kitaplarından biridir. Mutlaka okuyun fikrinizin değişeceğini düşünüyorum. Baş komiser karakterini de İstanbul hatırasında daha iyi anlıyorsunuz.

      Sil
  2. Ahmet Ümit okuyacaksan Patasana'sını tavsiye ederim , şiddetle , diğer kitaplarında aynı lezzet bulunamamaıştır tarafımdan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patasana yı okumamıştım ama tavsiyenize uyup en kısa zamanda okuyacağım. Teşekkür ederim:-)

      Sil
  3. Ahmet Ümit denince ilk aklıma gelen İstanbul Hatırası, severek okumuştum ve sürükleyiciydi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul Hatırası benimde en sevdiğim kitabı diyebilirim. Bab-ı Esrar da önerebilirim. Konusu beni çok etkilemişti.

      Sil
    2. Pekii, teşekkürler öneri için ;) Es geçmem en kısa zamanda okurum;)

      Sil
  4. Cook severim Ahmet Umiti ben 5-6 hatta belki daha fazla kitabını okudum. Ama bu kitabini henuz okumadım polisiye seviyorum ve Ahmet Umit bence bu konuda iyi bit yazar. Ellerine sağlık güzel post olmuş.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba, blog keşif etkinliğiyle geldim sayfanıza ve kısmen paralel bloglarımız olduğunu gördüm. Ben de beklerim. Belki siz de benim bloğumu beğenirsiniz :) www.herseydenkonusmali.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  6. baksana ahmet ümit var yaa hep beyoğlunda dolaşıyo yaaa görüyom sık sık. :)

    YanıtlaSil
  7. Sultanı Öldürmek de çok güzeldi yaa :) bunu okumadım bulursam okuyayım bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sultanı Öldürmek kitabını daha okumadım ancak eminim her Ahmet Ümit romanı gibi çok güzeldir.

      Sil
  8. Ahmet Ümit gercekten cok güzel kitaplar yaziyor bu kitabini okumadim ama istanbul hatirasini e0ey begenmistim. Kesif etkinliginde gorup blogunuza dahil oldum ve kitaplarla ilgili bloglari begendigimden takibe aliyorum. Bende bakmak isterseniz bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
  9. bab-ı esrarı okumuştum ve beğenmiştim:) bu kitabı da var elimde ama henüz okuyamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bab-esrar benim de çok sevdiğim bir kitabı. Beyoğlu'nun en güzel abisini en kısa zamanda okuyabilirsin umarım :)

      Sil
  10. Nedense bilmiyorum ama Ahmet Ümit kitapları bir süre sonra beni sıkıyor..Sanki çok süslü ve detaylı bir dil ile yazıyor kitaplarını...Çoğu kitabı öyle olsa da Aşk Köpekliktir adlı romanı bence çok iyiydi....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk köpekliktir adlı romanına hala okuma fırsatı bulamadım. En kısa zamanda okucam önerinize uyarak. :)

      Sil
  11. Şu an bende bu kitabı okuyorum yakın zamanda bitiricem İnşallah :)
    Sonra da İstanbul Hatırası'na başlıcam umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke ilk İstanbul Hatırasını okusaydın :) ilk kitaplarında Nevzat Komiseri daha iyi anlıyorsun gibi geliyor bana :)

      Sil

Facebook

Subscribe