Agafya - Ertürk Akşun - Kitap Yorumu

Pazar, Ekim 18, 2015


YAZAR: Ertürk Akşun


YAYINEVİ: Destek


SAYFA SAYISI: 462

1921' de Rusya' da Bolşevik devrimi olmuştur. Devrimden kaçan Rus zenginler işgal altındaki İstanbul'a gelmeye başlamışlardır. Yanlarındaki güzel Rus kadınlarını ve İstanbul' un yabancısı olduğu gece hayatlarını taşımışlardır. Rus asilzadeler bu durumun geçici olduğunu, ve bir süre sonra geri döneceklerini düşünüp Rusya'daki mükemmel hayatlarını  burada da devam ettirmek istemişler. Ancak zamanla servetleri yaşadıkları lüks hayatın içinde yok olup gitmiş.Yanlarında getirdikleri paralar bir kağıt parçası olmuştur.
Aynı günlerde İstanbul da işgal altındadır ve Anadolu da zor durumdadır.
Kitap İngiliz Gazeteci Anton ve Rusya' dan İstanbul'a göç etmek zorunda kalan Agafya arasında geçenleri yoğun bir tarihsel kurgu ile anlatmış.
Antonun gazetesi onu Bolşevik Devrimi' ni yazması için Rusya ya göndermiş.Bir süre burada kalmış sonra da Ruslarla birlikte İstanbul' a gelecek olan gemiye binmiştir. Geminin kamarasında hayatı boyunca unutamayacağı  Agafya' yı görmüştür. Kızın gerçek ismi Nataşa 'dır ancak Anton ona yüce aşk anlamına gelen Agafya ismini vermiştir.Agafya genç kızlığı döneminde zor zamanlar geçirmiş bir kadındır. Güzelliği ile herkesi büyüleyen ve erkekleri baştan çıkaran bir tarafı vardır. Ayrıca her şeye sahip olsa da hiç biri ile yetinemeyen ve daha fazlasını isteyen bir kadın.
Yolculuk boyunda güzel zaman geçirmişler ve Anton Agafya'ya aşık olduğunu söylemiştir. Agafya ise onun aşkını kabul etmemiştir. Anton'un ise vazgeçmeye niyeti yoktur. İstanbul'a geldikten bir süre sonra yolları ayrılmış. Ancak Anton kısa süre içinde onsuz yapamayacağını anlamış ve  Agafya'yı yanına almayı başarmıştır. Agafya'la birlikte gemide tanıştığı Kotik ve Olga'yı da Agafya'nın isteyi ile yanına almış ve birlikte yaşamaya başlamışlardır.
Anton'un aşkını kabul ettireceğini düşündüğü bir anda samuray Tegami ortaya çıkmış. Agafya Tegami'yle birlikte olmaya başlamıştır.

Olga ise oğlu ile beraber gemiye binen ve bir şekilde anton'a sığınan Rusyadaki savaşta kocasını kaybeden bu kitabın en masum karakteridir. Anton'a duyduğu hayranlık zamanla aşka dönüşmüş bir kadın. Üstelik agafya'nında en yakın dostudur. Kotik ise küçük yaşına rağmen kitapta en çok acı çeken karakterlerden biri.

Kitabın devamını da anlatmak istesem de söylememem gereken kısımlara geldim. Bu nedenle kitabın konusunu burada bırakıyorum.
Her kitapta kızdığınız en az bir kötü karakter vardır. Ama bu kitapta hiç bir karaktere kızamıyorsunuz. Sebebi ise karakterlerin her birinin hikayesi günlük ve mektup' larla çok iyi anlatılmış. Karakterleri çok iyi anlıyorsunuz ve onları benimsiyorsunuz.
Kitabın neredeyse her sayfasında altı çizilesi cümleler vardı ve ben bunu çok sevdim. Her birini tekrar tekrar okudum.Kitabın bölüm yazıları çok iyiydi. Başladığınız her bölümün ilk cümleleri zaten sizi etkiliyor. Sadece bu bile yeter diyorsunuz.
Bir diğer konu da baskı kalitesinin çok iyi olması. Kitap kapağının dokusu çok iyi, sıcacık bir tarafı var. Ve ben bunu çok sevdim.
Ben kitabı genel olarak çok beğendim. Umarım sizler de beğenirsiniz.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

6 yorum

  1. kitap (Agafya) tanıtım yazınızı baştan sona okudum. pek güzel olmuş.
    izninizle yazıdaki kimi yanlışlara (büyük olasılıkla acele yazıldığından ortaya çıkmış yanlışlara) değineceğim:
    sırayla yazıyorum, parantez içindeki sözcükler doğru yazımdır:
    İstanbul'da (İstanbul da) Anadolu'da (Anadolu da) sonrada (sonra da) hiç biriyle (hiçbiriyle) yolculuk boyunda (yolculuk boyunca) ve anton (ve Anton) Ağafya (Agafya) Agafya'la birlikte (Agafya ile birlikte) Olga'yıda (Olga'yı da) samuray tegami (Samuray Tegami) anton'a (Anton'a) agafya'nında (Agafya'nın da) devamınıda (devamını da) hiç bir (hiçbir) diyer konuda (diğer konu da) sizlerde (sizler de)...
    Şimdi başka işin gücün yok da bu mu kaldı deseniz de ki haklısınız yazmadan edemedim. ola ki bir katkı olur size de bir başka okuyana da... sevgim saygımla. fırat mehmet eroğlu

    YanıtlaSil
  2. Biraz aceleci davranıp hiç kontrol etmediğim için böyle bir durum oluştu ama yorumunuzdan sonra hemen düzelttim. Yorumunuz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. yorum ve düzeltme notları bir işe yaradığı için ne mutlu bize. incelikli tavrınız da övgüye değer doğrusu.
    güzel yazılarınız için kolaylık dilerim. görüşmek umuduyla efendim. yazı ve ömrünüz güzel olsun.

    YanıtlaSil
  4. kitap okumayı çok seviyorum blogunuzun kitaplar üzerine olması pek güzel olmuş.
    Takibe aldım sizi
    sevgiler
    www.safagindunyasi.com
    www.bloggerlarpaylasiyor.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim. :-) Takibe aldım teşekkürler..

      Sil

Facebook

Subscribe