Trendeki Kız - Paula Hawkins - Kitap Yorumu

Pazartesi, Eylül 21, 2015

YAZAR: Paula Hawkins

ÇEVİRMEN: Aslıhan Kuzucan

YAYINEVİ: İthaki Yayınları

SAYFA SAYISI: 360

BASKI YILI: 2015

Kitap çıkmadan önce adından bahsettirmeye başlamıştı ve reklamları da çok iyi yapılmıştı. Zaten kitabın kapak tasarımı çok iyiydi ve bir çok insanda kapak tasarımını görüp almaya karar verdi.  Bende kitap tasarımını çok beğendim ve bir çok yerde kitabı gördüğüm içinde almaya karar verdim.
Trendeki kız aslında bir çok başarıya imza attı Amerikada 6 haftada 230.000 adet sattı. New York Times’ da çok satanlar listesinde de 1.sırada uzun süre kaldı. İBooks’ da 1. Sırada yer aldı.
Kitapla ilgili olarak ilk önce arka kapak yazısından bahsetmek istiyorum.  Kitabın arka kapak yazısı oldukça kısa arkadaşlar. Arka kapağı okuyarak çok fazla bir bilgi öğrenemiyorsunuz. Rachel’ın  her gün aynı trene binip aynı çifti izlemesi ve hayatlarına dahil olmaya karar vermesinden başka bir bilgi vermiyor. Bu durumun kitabın gizemini korumayı amaçladığını düşünüyorum.

Rachel her gün işe gitmek için bindiği trenin penceresinden dışarıdaki evleri izliyor. Ama bu evlerin içinden bir tanesi daha fazla ilgisini çekmekte.  Hayatlarını izlediği bu çiftlere birde Jason ve Jess isimlerini veriyor ve onların nasıl bir ilişkisi olduğu, birbirlerine duydukları sevgi ve aşkları hakkında tahminlerde bulunuyor.
Rachel ayrıca eski eşi Tom ve onun şimdiki eşi Anna’ nın evlilikleri yüzünden ve Tom’ a olan aşkı yüzünden de zor zamanlar geçirmektedir. Uzun zamandır alkol bağımlısıdır. Hayatta hiçbir hedefi yoktur ve onu mutlu eden hiçbir şeyde yoktur.
Jason ve Jess gerçek isimleriyle Scott ve Megan’ın başlarına gelenler ve bu olayın ülke gündeminde yer alması Rachel’ı harekete geçiriyor ve onlara yardım etmeye karar veriyor. Birilerine yardım etme düşüncesi, hayatta hiçbir amacının olmadığını düşündüğü bu dönemde Rechel’ı bağımlısı olduğu alkolden bir az da olsa uzaklaştırmaya yetiyor.Scott ve Megan’ın hep tirenden gördüğü ve nasıl bir hayat yaşadıklarını merak ettiği evlerine girme fırsatını yakalıyor ve aslında onlar için hayal ettiği hayatı yaşamadıklarını görüyor.
Kitap üç kadın karakterin azından yazılmış Rechel, Megan ve Anna bu üç karakterinde sorunlu hayatları ve geçmişleri var. Bu yüzden üç karakterinde hayatlarını okurken keyif aldım.
Ve gelelim kitabın sonuna. Kitap hiç beklemediğim bir şekilde bitti. Her şeyi anladığımı düşündüğüm anda çok farklı bir son oldu.

Son olanakta kitabı ilk okumaya başladığımda biraz zorlandığımı söylemek istiyorum. Kitap gün, ay,yıl,ve karakter olarak bölündüğü için biraz anlamakta zorlandım. İlk başta bu durumun biraz karışıklığa sebep oldu.

Bir önceki yazımda Elveda Haziran Sarah Jıo hakkındaki düşüncelerimi yazmıştım. Umarım beğenirsiniz.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

8 yorum

  1. Birçok yerde gördüm tanıtımları ama bir türlü okuyamadim. Daha doğrusu iyi mi degil mi bilemedim reklamlar her zaman doğru yönlendirmiyor ne yazik ki. Ama sanirim zamani geldi okumamin artik :)

    YanıtlaSil
  2. ay ben de bunu geçen hafta yazdım, çok heycanla okudum yaaa. o karışıklık şeyden yaa, bikaç kişinin ağzından olduğu için evet zamanda ileri geri gidiyodu. bende de kitap başlığında büssürü roman var kiii. görüşürüz yineee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunu takibe aldım ve çok beğendim. Bir çok kitap yorumlamışsın hepsini tek tek okuyacağıma emin olabilirsin :-)

      Sil
    2. Blogunu takibe aldım ve çok beğendim. Bir çok kitap yorumlamışsın hepsini tek tek okuyacağıma emin olabilirsin :-)

      Sil
    3. ben de senin yazılarını ve okuduğun kitapları çok sevdim kiii. belki yarın filan tanıtırım seni ama haftasonu değil de pazartesi yazsam daha iyi. daha çok gören olur kiiii :)

      Sil
  3. Çok teşekkür ederim. Yazıların beni çok mutlu etti. :-)

    YanıtlaSil
  4. Ben bu kitabı ağustos ayında Bursa'ya gittiğimde D&R da alcaktım.Sonra online fiyatını görünce mağazadan almaktan vazgeçtim. Şu an o kadar üzüldüm ki favorilerime eklemediğim için dün verdiğim siparişte almayı unuttum.. Bir dahakine artık.. Yazını da çok beğendim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımı beğenmene sevindim. Online fiyatı D&R göre çok daha uygun gerçekten. Bir dahaki alışverişinde alırsan yorumunuda benimle paylaşırsın artık :)

      Sil

Google+ Followers

Facebook

Subscribe