ATLARI BAĞLAYIN GECEYİ BURADA GEÇİRECEĞİZ

Pazar, Nisan 28, 2019


Melisa Kesmez'in okuduğum ikinci kitabı Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz bitti ve bu öykü kitabını hemen sizinle paylaşmak istedim. Daha önce yazarın okuduğum ilk kitabı olan Bazen Bahar'ı sizinle burada paylaşmıştım ve en yakın zamanda ilk kitabını da almak istediğimi söylemiştim. Aldım, okudum ve şimdi son kitabı olan Nohut Oda okunmak için beni bekliyor. 

Yazarın ilk kitabı olan Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz, 130 sayfa ve 25 öyküden oluşuyor. Bu öyküler kadınların hikayesini anlatıyor. Kadın karakterlerin gözünden aktarılıyor. Bu kadınların ortak noktası ise şehirli kadınlar olmaları. Kendi ayaklarının üzerinde duran, bir şekilde hayatlarını kurmuş, eğitimli, güçlü kadınların hikayesini okuyoruz.  Hepsinin hayatında yanlış giden bir şeyler var ve bu yalnızlığın, acının, hüznün getirdiği karanlık bir havası var hikayelerin. İstanbul ise ayrı bir karakter gibi. Tüm öyküler olmasa da bir çoğu bu şehirde geçiyor.

Yazarın okuduğum ilk kitabında da söylediğim gibi laf kalabalığı yok öykülerinde. Abartıdan uzak, sade, açık ve akıcı bir anlatımı var. Her şeyin akışında ilerlediği ve güncel bir dilin kullanıldığı, her biri 4-5 sayfalık hikayelerden oluşuyor.

''Rahat bıraktığımızda doğa nasıl da güzel bakıyor başının çaresine. Biz hiç elimizi sürmeden, ne büyük işler başarıyor tek başına.''

''Hayat işte. Evde hayal kuruyor, sonra sokağa çıkıyor ve hepsini tek tek gömüyorsun bir yerlere. Hayatın aklındakiyle alakası yok. Eter koklatılıp bayıltılmış ve hiç bilmediğim bir yere getirilip bırakılmış gibiyim.''

''Evini değiştirmek, yatağını değiştirmek gibiydi bir nehrin. Sancısı büyüktü. Yine de galiba bazı insanlar yolda olmak için geliyorlardı hayata. Dikiş tutturamayan, bir yerde uzun süre kalamayan, doğuştan huzursuz insanlardık biz.''

''Kitaplar, kedi, bir de ben. Bu kadardım. Daha fazlasına cesaret edemedim.''

Melisa Kesmez'in iki kitabını okumuş oldum böylece. Bazen Bahar'ı okuduktan sonra bu kitabının da hayal kırıklığına uğratmayacağı düşüncesiyle başladım ve beklentimi karşıladı. Ancak Bazen Bahar isimli öykü kitabını biraz daha fazla sevmiş olabilirim.

Yeni bir kitapta görüşmek üzere...


Bunlarda İlginizi Çekebilir

17 yorum

  1. Hepsi öykü olmasaydı en azından birini okuyabilirdim:) Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir kitaba benziyor tanıtım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Yazarı hiç okumadım ama kitabın adı çok hoşuma gidiyor :))

    YanıtlaSil
  4. Melisa Kesmez benim de en sevdiğim öykücülerdendir en sevdiğim kitabı Bazen Bahar :)

    YanıtlaSil
  5. Ben öykü kitabı sevmiyorum ki yav:/ Hep bi yarım kalmışlık hissi veriyor insana ya da sanki hüzün içeriyormuş gibi hissediyorsun.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hep öyle hissettiğim için okumadım bu güne kadar :) Çok azdır yani okuduğum :)) Ama Melisa Kesmez ayrı oldu bende :)

      Sil
  6. Güzel kitaplara benziyor ama kitaplardan da önemlisi yazıdaki ilk fotoğrafı başarılı buldum. Güzel çok bir kare. 10 üzerinden 12.

    YanıtlaSil
  7. Yazar son dönemde sık sık karşıma çıkıyor. Öyküleriyle kendine güzel bir yer edinmiş gibi. Kitabın adına bayıldığımı söylemeliyim :-)

    YanıtlaSil
  8. Melisa Kesmez okumayı epeydir istiyorum ben de aslında. Bazen Baharile başlamamı önermişlerdi, sen de onu daha çok beğendiğine göre onunla başlamam daha iyi olur sanırım. 🤗💙

    YanıtlaSil

Facebook

Subscribe