All You Need İs Kill Öldür Yeter 1-2

Çarşamba, Mayıs 23, 2018



Okuduğum ikinci manga serisi All You Need İs Kill oldu. Geçtiğimiz günlerde Tokyo Gûl  serisini yazmıştım ve okuduğum ilk manga serisi olduğunu söylemiştim. Serinin 6 ciltlik kısmını okudum sadece ve zamana yayarak devamını da okumayı düşünüyorum.

All You Need İs Kill ise okuduğum ikinci manga oldu ve öncelikle okuma nedenim sadece iki ciltten oluşması. Bana gelen yorumlarım bir çoğunda manga serilerinin çok uzun olduğu ve bu nedenle tüm serinin fiyatı nedeniyle almaktan vazgeçtiğiniz yönündeydi. Bu şekilde düşünenler için sadece iki ciltten oluşan bu manga serisi belki bir seçenek olabilir.

ALL YOU NEED İS KİLL KONUSU
Dünya uzaylı işgali altında ve ülkeler Taklitçi adı verilen yaratıklarla savaş halinde. Bugüne kadar bu derece büyük bir savaşın içerisine girmemiş olan insanlık, Birleşik Savunma Ordusu adı altında bir ordu kuruyor ve tüm uluslar bu ordu içerisinde birleşerek savaşa giriyor. Bu yaratıklar geçtikleri yerdeki herkesi ve her şeyi yok edecek ilerliyorlar ve yavaş yavaş tüm gezegeni işgal etmeye başlıyorlar.

Keiji Kiriya, birliğin Japonya'daki kolunda göreve yeni başlamış bir asker ve Birleşik Savunma Ordusunun en önemli savunma hatlarından birinde görev yapıyor. Birgün rüyasında Taklitçilerle girdiği ilk savaşta hayatını kaybettiğini görüyor. Rüyayı gördüğü günün sabahı Taklitçilerle girdiği çatışmada hayatını kaybediyor ve bir önceki günün sabahında tekrar uyanıyor. Bir döngü içine giren Keiji Kiriya, ölüm acısını her gün yaşamak zorunda kalıyor. Tek çaresinin savaşın sonuna kadar hayatta kalmak olduğunun farkına varıyor. Ancak bu sandığı kadar kolay olmuyor. Bu süreçte yanında olan kişi Amerika'dan gelen uzman birliğin üyelerinden biri olan ''Savaş Alanının Sürtüğü'' lakaplı Rita Vrataski oluyor.

Aynı zamanda 2014 Amerika yapımı Edge Of Tomorrow isimli bilim kurgu ve aksiyon filmine ilham olan bir manga serisi. Baş rollerinde Tom Cruise ve Emily Blunt oynuyordu. Bir çoğunuzun bu filmi izlediğini düşünüyorum. İzlemediyseniz filmi izleyip manga hakkında bir bilgiye sahip olabilirsiniz. Okumak için kararınızı bu filmi izledikten sonra verirsiniz belki.

Manga aksiyon, savaş ve dram türünde. Özellikle Keiji Kiriya karakterinin duygu geçişleri çok gerçekçiydi. Çizimleri de aynı şekilde beklediğimden çok daha iyiydi. Manga konusunda yeni olduğumdan belki özellikle savaş sahnelerinde çizimler karmaşık geliyor bana ama bu mangada böyle bir durumla karşılaşmadım. Çizimlerin gerçekten iyi olduğunu düşünüyorum.

Konuya hızlı bir şekilde giriş yapıyor seri ve okuyucuyu çok hızlı bir şekilde içine alıyor hikaye. Merak uyandıran ve kafa karıştıran bir tarafı var. Okurken nasıl bittiğini anlamıyorsunuz. Kısa ama tadında bırakıldığını düşünüyorum.

Sırada Suikast Sınıfı var. All You Need İs Kill serisiyle birlikte almıştım ve ilerleyen günlerde başlamayı düşünüyorum. Sonrasında mutlaka okumalısın önerisini sık sık aldığım Death Note manga serisini okumayı düşünüyorum.

Yeni bir kitapta görüşmek üzere...

Bunlarda İlginizi Çekebilir

9 yorum

  1. Manga tarzı bir kitap ya da dergi hiç okumamış olmakla manga çizimli filmler hiç izlemedim.

    Yalnız filmi duymuştum. Her ne kadar izlediğimiz filmin konusu bir kitaptan alınıyor olsa da o kitabı okumuş gibi olmuyorsunuz. Sonuçta bir başkasının gözünden beyazperdye aktarılışını seyrediyorsunuz.

    İlerleyen zamanlarda okurum herhalde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım okursun :)) Güzel manga :) Okumanı isterim. :)

      Sil
  2. Manga okumayı cok istesem de halen nasip olmadı nedense... İyi okumalar, emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)) Bende çok geç başladım manga okumaya :) Şimdi sık sık okumaya başladım :))

      Sil
  3. Benim için güzel bir alternatif olabilir, teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  4. Manga dünyasına geç ama hızlı bir giriş yapmış gibisin :-)

    YanıtlaSil
  5. manga bzen ben de alıp okuyom aklımda olsun tokyo gül de aklımda :) nette manga siteleri var izlemesi de pek güzel :)

    YanıtlaSil

Facebook

Subscribe