TOKYO GÛL KONUSU
Seri, Tokyo'da faili olmayan cinayetlerin artmasıyla başlıyor. İnsanları tedirgin eden bu cinayetleri araştıran uzmanlar cinayetleri işleyenlerin gûller olduğu sonucuna varıyor. İnsan görünümlü bu yaratıklar, sadece insan etiyle besleniyor ve aç kalmadıkları sürece gerçek kimliklerini gizleyerek insanlarla birlikte yaşaya biliyorlar.
On sekiz yaşında bir üniversite öğrencisi olan Kaneki, kitaplar aracılığıyla Rize adındaki bir kızdan hoşlanmaya başlıyor. Buluştukları gün Rize tarafından saldırıya uğruyor ve son günlerde Tokyo'da artan cinayetlerin faili olduğunu öğreniyor. Kaneki'ye tuzak kurmuş olan Rize, amacına ulaşmak üzereyken bir kaza geçiriyorlar. Kazada Rize ölüyor, yaralanan Kaneki'ye onun organları naklediliyor. Kaneki böylece yarı gûl oluyor. İnsan hayatı yavaş yavaş son buluyor. Onlar gibi insan eti yeme isteği baş edilemez bir hal alıyor ve olaylar asıl böyle başlıyor.
BENİM YORUMUM
Kaç manga kitabı okudun şimdi burada yorumlamayı deniyorsun diye sormuyor değilim kendime. Bu nedenle aslında ne yazacağımı hiç bilmiyorum. Açıkçası yanlış bir şey söylemek istemiyorum. Sadece okumaya başladım ve burada elimden geldiğince yazıyorum. Manga ve anime çok ilgi alanıma girmiyor aslında. En azından bu güne kadar böyle oldu. Bu sevmeyeceğim anlamına gelmediği için bir yerden başladım.
Biraz araştırma yaptıktan sonra Tokyo Gûl serisi karşıma çıktı ve ilk üç manga kitabını aldım. Bir çok kişide bu seriyle başlamış manga okumaya. İlk sayfalarda tersten okunduğu için biraz zorlanabilirsiniz. Kısa sürede alışılıyor, engelleyici bir tarafı yok.
Kaç manga kitabı okudun şimdi burada yorumlamayı deniyorsun diye sormuyor değilim kendime. Bu nedenle aslında ne yazacağımı hiç bilmiyorum. Açıkçası yanlış bir şey söylemek istemiyorum. Sadece okumaya başladım ve burada elimden geldiğince yazıyorum. Manga ve anime çok ilgi alanıma girmiyor aslında. En azından bu güne kadar böyle oldu. Bu sevmeyeceğim anlamına gelmediği için bir yerden başladım.
Biraz araştırma yaptıktan sonra Tokyo Gûl serisi karşıma çıktı ve ilk üç manga kitabını aldım. Bir çok kişide bu seriyle başlamış manga okumaya. İlk sayfalarda tersten okunduğu için biraz zorlanabilirsiniz. Kısa sürede alışılıyor, engelleyici bir tarafı yok.
Kurgusu, karakterleri, çizimleri son derece güzeldi. Korku, dram, doğaüstü olaylar ve aksiyonu içinde barındıran serinin ilki bir günde bitti zaten. Hemen bitmesin diye araya başka kitaplar falan girdi ama değişen pek bir şey olmadı açıkçası. Bir de animesi var tabi. Seriyi okumaya karar verdiğim de ilk bölümlerini izledim ve önce mangasını okumak istediğim için devam etmedim. İkisi birbirinden çok farklı gibi yorumlar okusam da sonra izleyeceğim. Açıkçası hemen tüketmek istemiyorum.
İlk manga deneyimim Tokyo Gûl oldu ve devamı da gelecek gibi gözüküyor. 14 ciltlik serinin tamamını okuyabilir miyim bilmiyorum ama ara ara yazmayı düşünüyorum.






