Bilimkurgu Klasikleri Görünmez Adam

Pazartesi, Şubat 04, 2019

görünmez adam
İthaki Yayınlarının Bilimkurgu Klasikleri ve Karanlık Kitaplar serisinden haberdarsınızdır diye düşünüyorum. Benim bu aralar okuduğum ve okumak istediğim bir çok hikayeyi içinde barındırıyor İthaki Yayınlarından çıkan bu iki seri. Bilimkurgu Klasiklerini bir çoğumuz biliyoruz artık. Karanlık Kitaplar serisi ise korku ve gotik türünde yazılmış hikayeleri içinde barındırıyor. Bu iki serinin içinde de çok iyi kitaplar, çok iyi hikayeler var. Özellikle Bilimkurgu Klasiklerini okuduğum da günümüz bilimkurgu kitaplarıyla karşılaştırmadan yapamıyorum ve itiraf etmeliyim ki bu kitapların büyük bir kısmını baya hafife almama neden oluyor. Özellikle geçmişten geleceğe bakma fikrine kendimi kaptırmış durumdayım ve bu iki seriyi baya yakından takip ediyorum. 

İthaki Yayınlarından okuduğum son kitap ise 1897 yılında yazılmış olan Görünmez Adam ve bu hikayenin önemi görünmez olma fikrinin ortaya atıldığı ilk bilimkurgu hikayesi olması. İlk Görünmez Adam hikayelerinden biri olmasının yanı sıra aynı zamanda bilimsel açıklamalarla bu durumu daha da gerçekçi kılmayı başarması yazarın. 

Kitap, yazarın Garip Adam olarak nitelendirdiği Griffin'in bir pansiyona yerleşmesiyle başlıyor. Griffin ayrıca kitaba ismini de veren görünmez adam ve görünmez olma durumunu başarmış olan bir bilim adamı. Bir bilim adamı yıllarca görünmez olabilmenin yollarını arıyor. Tüm zamanını hatta tüm parasını bu uğurda harcıyor ve sonunda başarıyor.

Ancak tüm enerjisini görünmez olma uğruna harcamış olan Griffin hayalini kurduğu bu şeyle gelen sorunlarla da mücadele etmek zorunda kalıyor. Sonuçta bir insan ve insani ihtiyaçları aynı şekilde devam ediyor. Öncelikle bu çalışmaları gizli tutması ve varlığından kimsenin haberdar olmaması gerektiğinin bilincinde hareket etmesi gerekiyor. Bu ise sandığı kadar kolay olmuyor. Öncelikle kıyafetlerinden kurtuluyor. Ancak soğuk günlerde tamamen çıplak gezmek çok da kolay olmuyor. Hayatta kalabilmek için yemek yemesi gerekiyor. Bir şeyler yediğinde ise midesi yediklerini sindirinceye kadar midesinin içindeki bu besinler görünüyor. Çamurlu yollarda yürüyemiyor, çünkü ayak izleri hemen belli oluyor. Buda insanların tuhaf bir şeyler olduğunun farkına varmasına neden oluyor. Ve barınması hatta uyuması gerekiyor. Ancak bunların hepsini insanların onu fark etmeden yapması hiç kolay olmuyor.

Çektiği tüm bu sıkıntıların sonucunda bir karar veriyor. Eğer yanında bu sıkıntılardan kurtarabilecek bir dostu olursa hayatın onun için daha kolay ilerleyeceğine inanıyor. Ancak bu kişiyi bulmak ve bu kişiyi kendine inandırmak hiç kolay olmuyor. Güvendiği insanlar tarafından sürekli sırtından bıçaklanan bu Garip Adam sonunda öfkeli, şiddet eğilimleri olan birine dönüşüyor. 

Bu kitap aslında hepimizin zaman zaman kurduğumuz hayallere başka bir pencereden bakıyor. O hayallerin nasıl bir kabusa dönüşebileceğini gösteriyor bize. Yazar H.G. Wells söylendiği kadar var zamanın ötesinden gelen yazarlardan biri ve diğer kitaplarını da yakın zamanda okumak istiyorum. Zaman Makinesi ilk sırada okunmayı bekliyor.

''Yine de aklımdan, yanımdan geçenlerden birine yaklaşıp her şeyi anlatmak ve kendimi onun merhametine bırakmak da geçmiyor değildi. Ama yaklaşma çabalarımın uyandıracağı dehşeti ve o zalimce şiddeti de çok iyi biliyordum.''

''Şüphesiz görünmezlik istediklerimi elde etmemi sağlıyordu. Ama onların tadını çıkarmamı da imkansız kılıyordu.''

''Ne bir sığınağım, ne elimde bir şey, ne de dünya yüzünde kendisine güvenebileceğim bir insan vardı.''

Diğer bir kitapta görüşmek üzere...
görünmez adam

Bunlarda İlginizi Çekebilir

12 yorum

  1. heeey okurum bunuuu, filmini izlemiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Bence seversin bu kitabı :)) Ben bayıldım :))

      Sil
  2. Bilim kurgu benim için uzak bir tür olarak görünse de blog dostlarımın tavsiyeleriyle merak uyandıran bir tür olmaya başladı. paylaşımınıza teşekkürler... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Kitaplar gibisi var mı?
    Okumalara doyulmuyor... :)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  4. Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

    Selam ziyareti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)) Umarım uzun uzun yıllar hep birlikte devam edebiliriz :))

      Sil
  5. Ben de severek okumustum bu kitabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitap hakkında ki düşüncelerini okuduğumu hatırlıyorum :)) blogunda yazmıştın :))

      Sil
  6. Tanıtım için çok teşekkürler.Kendi kendime meydan okuma, yazı dizimi okumak üzere sizi blogumda ağırlamaktan şeref duyacağım,

    YanıtlaSil

Facebook

Subscribe