Yıllar Sonra

Pazar, Nisan 15, 2018

Yıllar Sonra, geçtiğimiz haftalarda elime ulaştı. Yazar Hasan Karataş ile tanışmamın ardından çok daha anlamlı bir başlangıç yaptığım kitaplardan oldu. Uzun yıllar aynı şehirde yaşamışız, kitapta o günlerden izler bulacağımı söylemişti. Dediği gibi oldu.

Yıllar Sonra, şiir ve deneme türünde yazılmış bir kitap. Kısa kısa başlıkların altında yıllarca biriktirdiklerini bir araya getirmiş yazar. Önsöz'de bu kitabın nasıl ortaya çıktığı anlatılıyor. Yıllardır hayalini kurduğum kitap diyor bu kitap için. Söylediğine göre devamı da gelecekmiş. Umarım hayalini gerçekleştirmeye devam eder.

''Bir yüreğe dokunun, onu hissedin, onun atışını duyun, onun çabasını görün ve siz de hayal kurun. O hayale ulaşmak için kocaman değil, minik adımlar atın, bir gün mesafeler bitecek, sizin kararlılığının her şeyi aşıp sizi hayalinize ulaştıracaktır.''


''Bu deniz bu güneş Çekiyor içine sanki İçim bir hoş Eski bir dost, Bir tanıdık sanki Yıllar önce ayrılıp Ait olduğum yerdeyim sanki.''


''Zaman işliyor saat gibi tik tak. Düşüyor yine zamanı dolan bir yaprak. Her şey muntazam, her şey tastamam. İşliyor her şey saat gibi tik tak ve anlıyorum ki bize bir şeyler anlatıyor düşen her yaprak. Anlıyorum ki şu eşsiz sanat, geçen her saat, beni ruhumun zirvesine götüren bir nasihat.''

İçten, akıcı ve edebi bir dil ile yazılmış. Hüzün, mutluluk, umut, ayrılık, acı, aşk gibi hayatın içindeki bir çok duyguyu hissediyorsunuz. Şiir ve deneme türünün birlikte sunulmasını ayrıca sevdim.

Bu kitapla birlikte fark ettim ki uzun zamandır şiir kitabı okumuyormuşum. Blogumda yer verdiğim tek bir şiir kitabının olmamasına ne demeli bilemiyorum. Kısa boşluklarda bir iki sayfa okuyarak bitirmek zorunda kalacak kadar yoğun bir hafta geçirdiğim bir dönemdeyim. Bu nedenle bir haftaya yayarak yavaş yavaş, büyük bir zevkle okudum. Umarım devamı gelir.

Yeni bir kitapta görüşmek üzere...

Bunlarda İlginizi Çekebilir

12 yorum

  1. Yaarlar Yıllar Sonra ismini kitaplarına koymayı çok seviyor galiba İpek Ongun ve Sandra Brown'un da bu isimde kitapları var :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel isim Yıllar Sonra:))haklısın bu ismi seviyorlar:)

      Sil
  2. Zaman işliyor saat gibi tik tak. Bu günlerde zamana dur demek istiyorum. Bu tarz kitapları severim. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. ismi de çok hoşmuş, kapağı da güzel, içeriği de güzel, okumalı...:)) sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Şiir dedinde bende Atilla İlhan okumaya karar verdim ne muhteşem şiirleri varmış....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Atilla İlhan şiir dediğimizde kesinlikle öyle :))

      Sil
  5. Deneme ve şiirler.. içiçe. Güzel bir kitap olmalı :)

    YanıtlaSil
  6. hımmm sempatik geldi bana daaa şimdi okuyuncaaa yazınııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Kitapta öyle deep :) Karşına çıkarsa bir bakmalısın :)

      Sil

Facebook

Subscribe