Şemspare - Elif Şafak

Cuma, Haziran 03, 2016

Elif Şafak kitaplarından 2012 yılında Doğan Kitaplar tarafından çıkarılan kitabı Şemspare. Kitap aslında yazarın Habertürk gazetesinde yayınlanan denemelerinden oluşuyor ve kitabın içinde yaklaşık olarak 70'e yakın denemesi mevcut. Ayrıca yazarın 3. deneme kitabı Şemspare.

İlk sayfalarda kitabın kapak tasarımının nasıl ortaya çıktığı konusun da bir yazı karşılıyor sizi. Niye rengarenk şemsiyelerle dolu bir sokak diyenlere cevap vermiş yazar. Şemspare kelimesinin anlamı ise ''Güneş Parçası'' demek.

M.K.Perker çizimleriyle kitabın daha da ilgi çekici hale geldiğini de söylemeliyim. 70'e yakın denemenin bir çoğunun başında bu çizimler yer alıyor ve gerçekten ilgi çekici.

Gurbet, göçmenlik, İstanbul, kadınlar, katliamlar,ayrımcılıklar, ülkemiz, zoraki evlilikler, töre, kürtaj, seçimler, yolculuklar,edebiyat, ülkemizde yazar olma, güncel haberlerden, özel yaşam gibi konulara değiniyor Elif Şafak. Akıcı anlatımıyla da birleşince bir çırpıda okunabilecek okuyucuyu sıkmayan bir kitap çıkmış ortaya. Ayrıca denemelerinin sonun da okuyucuya sorular sorarak, okuyucuyu düşünmeye yönlendirmiş yazar.


''Utangaç insanlarda tuhaf bir cesaret vardır, suskunlarda geniş bir kelime hazinesi. Yumuşak kalplerde sağlam bir duruş vardır. Merhametlilerde dirayet.''
''Şimdiki zamanı kontrol etmek, ettiğimizi sanmak yetmiyor; geleceği ipotek altına almak istiyoruz.''
''Ve biz kadınlar. kendimizi bozuk akçe gibi harcamadan sevemez miyiz dahi bir adamı? ''

Bunlarda İlginizi Çekebilir

10 yorum

  1. ben nedense bu yazarın kitaplarını sevmiyorum... (nedenini biliyorun aslında ama neyse) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde çok okuduğum bir yazar değil ancak bu kitabını severek okudum belkide denemelerden oluştuğu için :)

      Sil
  2. Ben de sürekli kitap okuduğum halde Elif Şafak' ın hiç kitabını okumadım. Nedense elim hiç gitmedi. Çok da popüler ama bilemedim nedenini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Benim de aynı şekilde okumak istemediğim yazarlar var.

      Sil
  3. Elif Şafak bir tek aşk okudum ... Nedense sadece alıntı sözler hoş diyor ve geçip gidiyorum ...
    Okumak istediğim yazarlar arasında değil ...
    Ama bu kitabı hakkında beğeniler var ...
    Emeğine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk kitabını bende yarım bırakmıştım. Sonunu getirememiştim bir türlü. Ancak bu kitabın daha anlamlı olduğunu düşünüyorum :) :)

      Sil
  4. Genel olarak kitap severlerin Elif Şafak'a karşı bir ön yargısı var sanırım. Daha önce de bir çok kez özgünolmadığı, Mevlana' yı kullanarak yazarlık yaptığı eleştirisini okumuştum. Baba ve Piç romanında ise ermeni tezlerine çok daha fazla yer verildiği eleştirisi vardı. Benimiçinse düşündüğünü baskılaragögüs gererek yazabilen her yazar değerlidir, Okunmalıdır. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız Elif Şafak ile ilgili bir çok önyargı var. Açıkçası benim okuduğum bir çok kitabı olduğu gibi yarım bıraktığım beğenmediğim kitapları da oldu. Ancak bu kitabını ben sevdim :) ve her yazar değerli tabi ki de :)

      Sil
  5. Elif Şafak'ın sadece Aşk ve İskender'ini okudum, denemelerine karşı biraz önyargılıyım sanırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben romanlarından daha çok sevdim sanırım denemelerini :)

      Sil

Facebook

Subscribe