Patasana - Ahmet Ümit

Pazartesi, Nisan 04, 2016

Ahmet Ümit kitaplarından yedincisi de bu gün bitti. Aslında uzun zaman önce almıştım ama kitaplığım da bekliyordu. Öneri üzerine aldığım bir kitap. Yaptığım Ahmet Ümit kitapları blog yazılarımda, yorum bırakan arkadaşlarımın bir kısmı en sevdikleri kitaplarından birinin patasana olduğunu söylemişlerdi, bende bu şekilde almaya karar verdim iyiki de almışım. Bu arkadaşlara teşekkür ederim.

Bu aralar Önce Söz Vardı adlı programlarına da kafayı taktığım için. Tam okuma zamanı diyerek okudum ve bitirdim.
Patasana Ahmet Ümit'ın 2000 yılında yayınlanan 520 sayfalık, polisiye romanı ve yazarın 3. romanı.

Konusuna gelecek olursam. Kral Pisiris'in başyazmanı olan kitaba da adını veren Patasana'nın o dönemde gizlice yazmış olduğu, tarihte de resmi olmayan tarihin ilk belgeleri olacak olan tabletlerin arkeologların kazı yaptığı Antep'de ortaya çıkması ve etraflarında gelişen cinayetlerin konu alındığı bir roman.

2700 yıl önce yazılan bu tabletlerde Patasana dedesinden, babasına sonra kendisine geçen bir aile geleneği haline gelen saray başyazmanlığının hikayesinden başlayarak 28 adet tabletten oluşan kendi hayat hikayesini anlatmakta.

Esra'nın başkanı olduğu yedi kişilik bir kazı ekibinin, kazı yaptıkları bölgende Patasana'nın tabletlerini bulmaya başlamaları ile aynı zaman da Patasa'nın günlük tarzındaki yaşam öyküsünü de öğrenmeye başlıyoruz. Tabletlerin bulunduğu yerin ise halkın Kara Kabir dedikleri yatıra çok yakın olması halkı rahatsız etmekte ve Kara Kabir'in kazılması dahilin de lanetleneceklerine inandıkları dedikodular baş göstermektedir. Bunun üzerine işlenen cinayetlerin her geçen gün bu lanete inanmaya başlamaları Esra'yı ve ekibini de rahatsız etmeye başlamıştır. Yüzbaşı eşref ve Esra arasında bu olaylarla birlikte bir yakınlaşma olmaya başlamıştır.

Romanda hikaye Esra tarafından anlatılmakta aynı zaman da okuyucu Esra tarafından yönlendirilmektedir. Diğer anlatıcı da tabletleriyle Patasanadır. Patasana ve Aşmunikal aşkını keyifle okuyacaksınız. Roman da Fırat Nehri ile ilgili de bir çok tanımlama yapılıyor özellikle Patasana'nın Fırat Nehrini anlatmasına dikkat etmelisiniz.

Ahmet Ümit diğer romanlarında da olduğu gibi okuyucusunu yine ters köşe yapmayı başarmış bana göre. Bir çok tahmin de bulundum ancak kitabın son sayfalarına kadar katil kim sorusunun cevabını bulamadım.

Ahmet Ümit kitapları arasın da Patasana ilk üçe giremese de su anda dördüncü sırada yer alıyor benim için. En sevdiğim kitabı hala İstanbul Hatırası sonra Bab-ı Esrar ve Beyoğlu'nun En güzel Abisi yer alıyor, sonra da Patasana oldu. Tarih ve Polisiye tarzı kitapları seviyorum. Ahmet Ümit sevdam buradan geliyor galiba. Tarihte benim ülkemin tarihi olunca bende daha çok merak uyandırıyor.
Umarım sizde severek okursunuz.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

31 yorum

  1. ahmet ümit i cok severek okuyorum bende.bu kıtabınıda alınacaklara ekledim o zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsin. Ben beğendim :) Yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Bende de birkaç kitabı var ama hala okuyabilmiş değilim

    YanıtlaSil
  3. burada bir şey itiraf edeyim mi? ben daha önce hiç Ahmet Ümit'i kitaplarını okumadım, neden bilmem denk gelmedi bir türlü ama belki bu kitabı okuyarak başlayabilirim . sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de oku bir tane. Seveceğini düşünüyorum. Ben çok seviyorum ya herkes sevsin diye uğraşıyorum :D

      Sil
  4. İlk kitap siparişimde Ahmet Ümit kitapları olacak. Paylaşım için teşekkürler..Bu arada "öncelikle bunlarla başla" dediğin var mı ? Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul hatırası, bab-ı esrar ve patasana olurdu Bab-ı esrar konusu konya ve mevlana ile ilgili. 3üde farklı bölgelerde geçen romanlar olduğu için bunları söyleyebilirim. ☺ okudukran sonrada düşüncelerinizi merakla bekliyorum. Sevgiler☺

      Sil
  5. Konusu ilgi çekici geldi. Tarih ve gizen bir arada. Elimdeki Beyoglunun En Güzel Abisi ne başlayıp bitirebilirsem sıra bu kitaba da gelir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu gerçekten ilgi çekici. Tarih polisiye aşk her şey var. Beyoğlunun En Güzel Abiside en sevdiğim kitaplarından biri☺

      Sil
  6. Var ya aklıma getirdin şimdi ... Sultanı Öldürmek okuyordum ve o dönem işten ayrıldım , kitabı elime alamadım bir türlü ... Okumalıyım , utandım.
    Bab-ı Esrar çok beğenmiştim . Bunun da konusu ilginç geldi ....
    Teşekkürler dikkate alıyorum ..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunun için teşekkür ederim☺ umarım okuyabilirsin..

      Sil
  7. Ahmet Ümit hiç okumadım, sanırım öncelik verdiğim başka kitaplardan dolayı. Ama konusu güzel geldi bana, bunu da ilklerimin arasına eklemeliyim

    YanıtlaSil
  8. geçenlerde ablamın arkadaşı okuyordu bunu, ben de arkasını okuyup baya beğenmiştim şimdi sende yorumunu görünce şaşırdım :) okunası :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğini düşünüyorum :) Farklı bir konusu var.

      Sil
  9. Merhaba,

    Bu kitaba iki kez başlayıp sonra bir şekilde bıraktım. Bu ara yine aklıma geliyordu, bir de burada karşıma çıktı. Bakalım ne zaman başlayıp da biterebileceğim :)

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Güzel kitap umarım okursun ve beğenirsin. Belkide ben Polisiye ve Tarihi bir arada sevdiğim için böyle söylüyorum bilmiyorum :)

      Sil
  10. Patasana bana ilk neyi çağrıştırdı biliyor musun? Ama gülme :D "Pas Atsana" resmen çocukluğuma gittim :D
    polisiye severim aslında ama sanırım pek de tutulmamış. bu yüzden tutulmayan kitaplara yaptığımı yapacağım. Birkaç sayfa okuyup anlatım ve üslubunu beğenirsem okuyacağım. Yoksa da kalsın bir kıyıda...
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güldüm doğrusu :) 'pas atsana' güzelmiş. Aslında Ahmet Ümitin sevilen romanlarından birisiydi. :)

      Sil
    2. Bir blogger tarafından pek tutulmamış daha ne olsun :D

      Sil
    3. O zaman İstanbul Hatırası veya Bab-ı Esrarı öneriyim :D

      Sil
    4. Tamamdır yazıdan dolayı aldım onları. Diğerini okumuştum zaten :D Teşkürler...

      Sil
  11. Ahmet Ümit 'i çok severek okuyorum ama bu en sevmediğim kitabı olabilir sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bilemiyorum. ben sevdim ama ilk sıralarda yer almıyor. :) yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  12. Çok güzel bir yazı olmuş, bloguma herkesi beklerim sevgiler
    Tasarım Evinden

    YanıtlaSil
  13. ayy baksana sen bir ahmet ümit imza gününe katılırsın bir gün inşallah haydaaa patasanaaaa okumadım kitabı ama hep böyle diyom haydi patasanaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok önce bir imza gününe katılmıştım. :) ama bidaha katılma sansı bulursam hiç kaçırmam :D

      Sil
  14. Beğendiğim bir Ümit kitabıydı.Paylaşımına sağlık.

    YanıtlaSil

Facebook

Subscribe