Cadılar Bayramı Ağacı

Pazartesi, Ekim 08, 2018



Ray Bradbury kitaplarıyla ilk defa Fahrenheit 451 adlı distopik eseriyle tanışmıştım. Bir çoğumuzda bu eseriyle tanımıştır yazarı. Yıllar geçti Fahrenheit 451 adlı kitabını okuyalı tabi ama Ray Bradbury tüm kitaplarını okumak istediğim yazarlardan birine dönüşmüş oldu. Cadılar Bayramı Ağacı ise baştan söylemek gerekirse elbette bir Fahrenheit 451 değil.

Cadılar Bayramı Ağacı Konusu
Cadılar Bayramı Ağacı, Cadılar Bayramı konulu kitaplardan ve sekiz erkek çocuğunun anlatıldığı bir hikayesi var. 

Cadılar Bayramı gecesi birbirlerinden korkunç kostümlerini giyerek şehrin kuytu bir yerinde, perili bir evin yolunu tutuyorlar. Arkadaşları Balbağı'nın tam bu sırada ortadan kaybolması üzerine Balbağı olmadan bir Cadılar Bayramı düşünemeyen çocuklar panik halinde arkadaşlarını aramaya başlıyor. Bu sırada yardımlarına eski perili evde yaşayan Bay Kefenyığını yetişiyor ve  çocuklara bir yol gösterici oluyor. Balbağı olmadan yarım sayılan bu ekip, arkadaşlarını bulmak için ellerinden geleni yapmaya hazır, maceradan maceraya koşuyorlar. Esrarengiz olaylar hiç bitmiyor.


Benim Yorumum
İthaki Yayınlarından çıkan Cadılar Bayramı Ağacı çocuk edebiyatına dahil olmuş bir kitap olsa da her yaştan insanın rahatlıkla okuyabileceği bir hikaye olduğunu söylemeliyim. Abartılı bir hayal gücü, tuhaf ve çocuklar için ürkütücü gelebilecek olayların hiç eksik olmadığı bir hikayesi var. Her şeyin mümkün olabileceği bir dünyaya inandırıyor sizi. Öğretici yönü de zaman zaman ağır basıyor.

Aynı zamanda bir çocuk kitabında olması gereken sadelik söz konusu. Hiç zorlanmadan rahatlıkla okuyabiliyorsunuz. Fantastik eserleri, macera kitaplarını sevenlerin beğeneceğini düşünüyorum.

Bizim kültürümüzde yer etmemiş bayramlardan Cadılar Bayramı ve bu nedenle bize biraz uzak geliyor. Dünyada çılgınlar gibi kutlanan bu bayramın ne anlama geldiğini ve geçmişini bilmiyoruz aslında. Bu kitap ise Cadılar Bayramının tarihi hakkında fazlasıyla bilgi veriyor. Mısır, Yunanistan, Roman gibi bir çok ülkeye farklı zamanlarda yolculuk ediyoruz aynı zamanda. 

Tüm bunlara rağmen mutlaka okunması gereken kitaplardan diyemiyorum. Bunun sebebi bir Cadılar Bayramı kültürünü bizim kültürümüzün bir türlü sindirememesi galiba. Bir Fahrenheit 451 değil en azından. Yinede Ray Bradbury tüm kitaplarını okumayı kafama koyduğumu ve bir sonraki Ray Bradbury kitabımın Mars Yıllıkları olacağını tekrar tekrar söylemek istiyorum.

Yeni bir kitapta görüşmek üzere...

Bunlarda İlginizi Çekebilir

8 yorum

  1. Bu kitabından hiç haberim yoktu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de öyle ama Mars Yıllıkaları kitabını alırken bunuda kapağına vurulup almıştım :))

      Sil
  2. 1 senedir yoktum, sitenin görünüşü değişmiş ama hala kitap okumaya ve insanlara anlatmaya devam ediyorsun. Özlemişim gerçekten, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum için ben teşekkür ediyorum :)) eskisi kadar çok yazamıyorum ama elimden geleni yapmaya çalışıyorum işte :)) tekrar hoşgeldin :))

      Sil
  3. hımmmm sevdim okurum bunuuu :) cadılar bayramı aslında, hasat zamanı kutlanan bir bayram. şimdi eğlenceli bişiye dönüştü işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle ama hakkında çok da birşey bilmediğim bi bayram benim için bu kitabını okumak iyi oldu güzel oldu bu nedenle :)))

      Sil
  4. Bradbury'nin Fahrenheit 451'den başka kitabını okumadım. Ama hep aklımda. Yorum ve hatırlattığınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde yazarın okuduğum ilk kitabı Fahrenheit 451 ve bu kitabını okuduktan sonra diğer kitaplarını da en kısa zamanda okumak istiyorum.

      Sil

Facebook

Subscribe