Kördüğüm - Ayşe Kulin

Salı, Aralık 12, 2017

Geçtiğimiz günlerde Ayşe Kulin, Antalya Konyaaltı Kitap Fuarında okurlarıyla buluştu. Bende kasım ayında Everest yayınlarından çıkan kitabı Kördüğüm'ü alıp gittim. Kendisiyle tanışma fırsatı buldum. Birde imza almadan, fotoğraf çektirmeden olmazdı. Daha önce blogumda Tutsak Güneş ve Nefes Nefese romanlarını yazmıştım. Birde blogumu açmadan önce okuduğum kitapları var tabi ki ama üzerinden çok zaman geçti. Okuyamadığımda bir çok kitabı var. Ancak Ayşe Kulin kitaplarına özellikle bu kitabını da okuduktan sonra daha fazla zaman ayıracağımı düşünüyorum.

KÖRDÜĞÜM KONUSU
Geçirdiği kaza sonucu, bir hastane odasında gözlerini açan ve geçmişe dair anılarının tamamı silinmiş olan tıp öğrencisi bir kızın hikayesi anlatılıyor. Kazadan sonra hemşireler tarafından Gizem ismi veriliyor ve uzun bir süre tedavisi hastanede sürüyor. Tedavisi bittikten sonra Doktor Orhan'ın sahibi olduğu özel bir kliniğe yatırılıyor. Doktor Orhan'ın yardımıyla hafızasından silinen anılarını tekrar hatırlamaya başlasa da kime güvenebileceğini bilmediği için sessiz kalmayı seçiyor. Doktor Orhan'ın baskıları sonucu gerçekte isminin Esra olduğundan başlayarak başından geçenleri doktoruna anlatıyor ve bir çözüm aramaya başlıyorlar.

Esra'nın erkek arkadaşı olan Tarık, bir savaş muhabiri olarak çalışırken bir kaza geçiriyor. Kaza sonucu Esra'dan bazı gizli belgeleri almasını ve söylediği kişiye götürmesini istiyor. Sevdiği adamın son isteği olabileceği düşüncesi ağır basıyor. Tamda bu sırada kim olduğunu bilmediği bir adam tarafından takip edildiğini fark ediyor ve kaçınılmaz kaza gerçekleşiyor. Sonrasında soruşturma süreci başlıyor. Ne amaca hizmet ettiğini bilmediği adamlardan Komiser Vural'ın yardımıyla kurtulmaya çalışıyor.

''Sabır...Sabır... iyi de nereye kadar! Ya sonra? Sonrasını göremiyordum! Kalın, gri bir sisin içinde gibiydim. Oysa hiçbir şey hatırlamadan yattığım günlerde, böyle kötümser değildim. Sezgilerim iyileşeceğimi, hatırlayacağımı, hayata tutunacağımı fısıldıyordu bana. Hatırladıkça iyimserliğimi, yaşama azmimi kaybetmeye başlıyorum.. şu anda olduğu gibi, geleceğimi düşünmeye korktuğum için, bu odada bir zamanlar nasıl birinin yaşadığını hayal etmeye çalışıyorum.''

KÖRDÜĞÜM BENİM YORUMUM
Kitabı alıp okumaya başlamadan önce okuduğum yorumlarda öğrendim ki Kördüğüm, Kanadı Kırık Kuşlar kitabının devamıymış. Kanadı Kırık Kuşlar kitabındaki karakterlerden biri olan Esra'nın üzerine kurulmuş hikaye. Okumadan önce bu durumun farkında olsam da ilk kitap elimde olmadığı için okudum ve başka bir kitabın devamı olduğunu hissetmedim. Tabi ki ilk kitabı okuduğumda iki kitabın birbirine kattıklarını daha kolay farkına varabilirim.


Kördüğüm, ülke gündeminin içine serpiştirilmiş güncel bir hikaye ve İŞİD, FETÖ, PKK, gibi oluşumlara ayrıntılı olmasa da küçük küçük değiniyor. Aynı zaman da Ortadoğu ve Suriye'deki iç savaşın bizdeki etkilerine ve ülkemizin zorlu dönemden geçtiği bu günlerin insanlar üzerinde bıraktığı etkiye değiniliyor. Gelecek kaygısını güzel bir şekilde ele alıyor ve güvensizliğin, korkunun hakim olduğu bu günleri Esra'nın duygularıyla aktarıyor. Finali ise Mustafa Kemal Atatürk'e bağlayarak yapıyor.


Özellikle bir yerden sonra tam bir polisiye tadında ilerliyor. Müthiş derecede akıcı, kolay bir dil kullanılıyor. Diğer kitaplarından çok daha kolay okunabilir akıcılıkta. Son sayfalarda ise benim gibi biraz aceleyle yazılmış hissine kapılabilirsiniz. Bir yarım kalmışlık vardı. Belki de üçüncü kitabın habercisidir bu durum. Bilemiyorum.

Son olarak Ayşe Kulin, Şevket Rado şiirini dört bölümden oluşan romanının bölüm başlıkları yapmış. Bende Şevket Rado'nun dizeleriyle bitiriyorum.

Öyle uzak ki yerim uzakları aşıyor.
Bütün özlediklerim benden ayrı yaşıyor
Ya her şeyim ya hiçim, sorma dünyam ne biçim
Bir kördüğüm ki içim çözdükçe dolaşıyor.
                                                          Şevket Rado 

Bunlarda İlginizi Çekebilir

14 yorum

  1. aa bir devam kitabı olduğunu ilk defa duyuyorum o.O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende elime okumak için aldığımda öğrendim. Öyleymiş :))

      Sil
  2. hımms, kulin bi adı aylin okudum o çok iyidi, bu anlattığın da sonda sölediklerin filan okumasam da oluuur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de sana göre değildir :) Ama ben nasıl bittiğini anlamadım bile :)

      Sil
  3. Tesadüf ben de dün yazarın Füreya kitabını yazdım bloguma :-)

    Ben de geçen sene Adana kitap fuarında yazara kitap imzalatmıştım. Çok hoş bir kadın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum yazını :) Okumadıklarımdan. Yazarla tanışma fırsatı bulduğum için bende çok mutlu oldum ve gerçekten çok hoş :) Hatta bu kitabı da özellikle imza gününe özel aldım. :))

      Sil
  4. uzun zamandır Ayşe Kulin okumadım ama bunu merak ediyordum, paylaşımın için teşekkürler, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Olurda okursan yorumunu merak ediyorum. Bende uzun zamandır okumuyordum yazarı ve bu kitabıyla devam etmem güzel oldu :))

      Sil
  5. Uzun zamandır Ayşe Kulin okumadım ben de, okumalıyım :))

    YanıtlaSil
  6. Polisiye deyince biraz uzak duruyorum aslında ama öyle güzel anlatmişsın ki okumak istedim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dolu dolu bir polisiye değil baştan söylemeliyim. :) Bir yerden sonra polisiyeye bağlıyor. Ayşe Kulin kitaplarına göre çok daha akıcı ve kısa :) Olur da karşına çıkarsa okumanı isterim. Özellikle almalısın diyemiyorum :)

      Sil
  7. Bende kitap bitince bir yarımlık hissettim. Bir başka başlangıç olacağını düşünüyorum. Bir çırpıda bitecek bir kitaptı. Ayrıca kitabın kapağı çok güzel değil mi? Yazarın yarattığı güçlü kadın karakterlerine bayılıyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devamı gelecektir mutlaka :) kapak tasarımı çok güzel gerçekten. :) ve farklı.

      Sil

Facebook

Subscribe