Kan ve Tuz

Pazar, Eylül 24, 2017

Bir süredir yazamıyorum fark etmişsinizdir. Tabi ki bir nedeni var. Okuyamıyorum, zaman bulamıyorum gibi bir sebebim olsa keşke ancak bol bol okuyorum. Uzun zamandır okuyamadığım kadar çok okuyabileceğim zamanım var. Kitap Güneşim de yazamamamın nedeni ise ayağımı kırmış olmam. Bu süreçte bilgisayarımı kullanamadığım için yazamıyordum. Şu anda kendimi birazda iyi hissettiğim için kısa da olsa bir kitap yorumu girmek istedim. Alçıdan tamamen kurtulduğumda ardı ardına gelecek okuduklarım. Çok kitap okusam da beni yoracak, yoğun kitaplar tercih etmek yerine akıcı kitaplar seçmeye tercih ediyorum. Bu kitaplardan biri de Kan ve Tuz. Kim Liggett tarafından yazılan ve bana da çevirisini yapan Aslı Dağlı tarafından aylar önce gönderilen kitaplardan biriydi. Benim için zor geçen bu günlere nasip oldu okumak. 

KAN VE TUZ KONUSU
Ash Larkin, annesi ve kardeşiyle yaşayan, ailesinin diğer üyeleri hakkında hiç bir fikri olmayan genç bir kızdır. İpe asılmış genç kızların görüntülerinin hayatının her yerinde olması yetmiyormuş gibi ailesi hakkında hiç bir fikri olmaması da geçmişini araştırma isteği doğurur. Tanıştığı bir kadın ve siyah kurdele geçmişinin kapılarını açıverir. Annesinin, kardeşi Rhys ve kendisi için verdiği pasaport ve kanları korumaları konusunda verdiği öğüt sonrası ortadan kaybolması üzerine geçmişini öğrenmek isterken annesini bulmak ve kanını da korumak zorunda kalacaktır. Ailesinin Amerikan yerlilerine uzanan tehlikeli bir soydan geldiğini öğrenmesiyle geçmişindeki tüm karanlık noktalar Rhys, Carter, Beth ve Dane'nın yönlendirmeleriyle aydınlanmaya başlar.

BENİM YORUMUM
Kan ve Tuz asla korku kitabı olarak tanımlanabilecek bir kitap değil. Bu benim düşüncem tabi ki ama zerre kadar korku, gerilim etkisi yaratmasa da bende korku gerilim kategorisinde yer alıyor. Biraz gizem, biraz merak ve aşk vardı diyebilirim sadece.

Amerikan yerlilerinin mistik efsaneleriyle bezenmiş bir kitap okuyacağımı düşünerek beklentimi yükseltmiştim. Aşk romanı tadı daha ağır bastı bazı bölümlerde. Karakterleri ise daha iyi tanımak isterdim. Üstü kapalı geçilmiş gibi hissettim ve beklediğim derinliği bulamadığımı söylemeliyim.

Kısa bölümlere ayrılarak yazılmış olması bende merak uyandırdı ve şiirsel bir dille anlatılan bölümlerle hikaye daha akıcı bir hal aldı. Bir iki sayfalık bölümlerde oluşuyor olmasaydı kısa sürede bitirir miydim emin değilim açıkçası.

Kapağı ve  iç tasarımıysa mükemmel denilebilecek kadar iyiydi. Bu tasarımın hikayeyi tamamladığını düşünüyorum. Yabancı yayınları bu konuda iyi bir iş çıkartmış.

Son olarak devam kitabı var birde. Özellikle gidip almam, ancak bir yerde bir şekilde karşıma çıkarsa devamını merak ettiğim için okurum diye düşünüyorum.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

30 yorum

  1. Çok geçmiş olsun. Neyse ki bu süreçte kitaplar yine seninle olmuş. :) Umarım bir an evvel iyileşirsin de sık sık bloguna uğrayabiliriz. :) Çok ilgimi çeken bir tür olmasa da kafa dağıtmaya ihtiyaç duyulduğunda okunabilecek bir kitap gibi duruyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bol bol dua edin de iyi olayım bir an önce. Söylediğin gibi kafa dağıtmaya iyi. Bende bu süreçte çok fazla dikkatimi toplayamadığım için seçtim :)

      Sil
    2. Dualarım seninle olacak. Rabbim şifa versin, bir an önce iyileş ve en güzel kitapları oku :)

      Sil
  2. Geçmiş olsun. Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun, umarım kısa sürede iyileşirsiniz. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. öncelikle geçmiş olsun umarım tez zamanda alçından kurtulursun. kitabın ismi ilgi çekici ama okumasam da ooolurmuş gibime geliyor korku kitabı olmasa bile konusu ilgi çekici gelmedi bana yine de güzel yorumlamışsın ellerine sağlık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) akıcı bir kitap. Ancak arada kaldı benim içinde:)

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun. Bir an önce iyileşirsin umarım.

    YanıtlaSil
  6. Çok geçmiş olsun. Kitabın çevirmeninden kitabın size ulaştırılması ne büyük keyif! :)

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş olsun, umarım en kısa zamanda iyileşirsin, biz de yorumlarını bol bol okuruz :)) Bu kitabı çok gördüm ama henüz okumadım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Az kaldı bakalım. Olur da olursan yorumunu merak ediyorum. :))

      Sil
  8. Geçmiş olsun
    :)
    Hikayem başladı bu arada:)Beklerim bloguma, iyi akşamlar... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Okudum ve devamını da bekliyorum. :)

      Sil
  9. Geçmiş olsun bloğunuzu yeni keşfettim.
    Kitap tanıtımı için teşekkür ederim ,çok kitap okuyan birisiyim ama bu kitabı okumamıştım.Listeme aldım.
    Ben de bloğuma beklerim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım severek olursun. :) hemen geliyorum bloguna :))

      Sil
  10. çok çok geçmiş olsun , yokluğun hemen fark ediliyor :( bol kitaplı geçmesi iyi ama , yorumlarını bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En yakın zaman da inş. :) bende çok özledim rahat rahat yazabilmeyi :)

      Sil
  11. bi de kan ve tuz ne güzel isim yiaa :)

    YanıtlaSil
  12. Öncelikle çok geçmiş olsun, acil şifalar dilerim :( kitabı çok güzel anlatmışsınız bu arada, devam kitabı nasıl acaba? Keyifli okumalar dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. :) ikinci kitap çıkacak diye biliyorum. Okumuştum bir iki yerde ama tam emin olamıyorum.

      Sil

Facebook

Subscribe